Het Twitter algoritme en hoe je er meer bereik door kunt krijgen

Het Twitter algoritme en hoe je er meer bereik door kunt krijgen

Hoe vaak moet ik op sociale media posten? Op welk uur post ik best? Dit zijn vragen die ons heel vaak worden gesteld. Toch kunnen we hier geen sluitend antwoord op geven. Dit verschilt namelijk per sociale mediakanaal en is afhankelijk van jouw doel en capaciteit/mogelijkheden. Bovendien is dit ook nog eens afhankelijk van de constant veranderende algoritmes van de sociale netwerken. In dit blogbericht leggen we je uit wat algoritmes zijn én waarom deze belangrijk zijn.

Het algoritme van Twitter

Sommigen gaan er nog steeds van uit dat tweets omgekeerd chronologisch op de Twitter-tijdlijn van volgers verschijnen. Dit klopt niet. Let wel, je kunt je eigen tijdlijn nog steeds omgekeerd chronologisch doen verschijnen, maar niet veel Twitteraars maken gebruik van deze functie.

twitter-chronologisch-tijdlijn-algoritme-meer-bereik-1024x462.jpg

Twitter geeft ons inzicht in de basis van haar scoresysteem. Daarin zijn volgens Twitter 3 factoren van belang:

De tweet

Vooral de mate van actualiteit (hoe recenter, hoe beter) en het aantal al behaalde interacties (retweets, likes en reacties) zijn hierbij van belang. 

Jij als auteur van de tweet

Twitter kent een score toe op basis van het soort en het aantal interacties dat jij met een bepaalde volger hebt gehad. De sterkte van je connectie met die volger én de manier waarop de connectie met je volger tot stand is gekomen, bepaalt het bereik van jouw tweet.

De gebruiker/volger

Een tweet krijgt een score toegekend op basis van het soort tweets waarmee een gebruiker eerder heeft geïnterageerd (like, retweet, reactie). Er wordt ook rekening gehouden met hoe vaak en hoe lang de gebruiker Twitter opent en gebruikt.

Wat leren we uit het algoritme van Twitter?

Het is heel belangrijk om een community uit te bouwen. Hoe een connectie tot stand komt, is van belang voor de uiteindelijke score die aan jouw tweet wordt gegeven. Hoe initiatiefrijker de Twitter-gebruiker is geweest in het volgen van jouw account, hoe beter. Als iemand zelf je account heeft opgezocht en je is gaan volgen, dan is dat natuurlijk sterker dan een connectie die volgt op een getoonde advertentie.

Belangrijk om te onthouden is dus dat advertenties met de boodschap ‘volg ons account’ kunnen leiden tot een enorme groei in het aantal volgers, maar zich amper vertalen in daadwerkelijk bereik van je tweets. Een groot bereik hangt dus niet noodzakelijk samen met een groot aantal volgers. Het is dus beter om een echte community uit te bouwen met mensen die jouw oprecht interessant vinden.

Ook de sterkte van je connectie met een Twitter-gebruiker is essentieel voor de score van jouw tweets. Interactie met je volgers is dus cruciaal. Reageer altijd op vragen, wees proactief in het helpen van je volgers en vraag zelf ook door. Dat ziet Twitter als een sterke connectie, zodat de kans groter is dat een volger jouw tweets te zien krijgt in zijn tijdlijn.

TIP: Ga de conversatie aan met ‘popular articles’! Sinds 2017 heb je op Twitter de functie popular articles. Hieronder vind je links terug waarover er binnen je Twitter-netwerk heel wat te doen is op het moment. Speel hierop in en neem deel aan de conversatie!

Klik hiervoor in de linkerkolom op Verkennen en scroll door naar beneden.

populaire artikels twitter algoritme meer bereik.jpg

Hebben jouw posts op Facebook plots minder bereik? Hier lees je alles wat je moet weten over het algoritme van Facebook.

Welke content plaats je het best op Instagram? In dit artikel belichten we het Instagram algoritme.

LinkedIn meer iets voor jou, maar lijkt het wel alsof niemand jouw posts ziet? In dit blogbericht lees je alles over het LinkedIn algoritme.

Het LinkedIn algoritme en hoe je er meer bereik door kunt krijgen

Het LinkedIn algoritme en hoe je er meer bereik door kunt krijgen

Hoe vaak moet ik op sociale media posten? Op welk uur post ik best? Dit zijn enkele vragen die ons heel vaak worden gesteld. Toch kunnen we hier geen sluitend antwoord op geven. Dit verschilt namelijk per sociale mediakanaal en is afhankelijk van jouw doel en capaciteit/mogelijkheden. Bovendien is dit ook nog eens afhankelijk van de constant veranderende algoritmes van de sociale netwerken. In dit blogbericht leggen we je uit wat algoritmes zijn en waarom deze belangrijk zijn.

Het LinkedIn algoritme

De twee belangrijkste dingen over de LinkedIn-nieuwsfeed zijn: (1) het houdt zich voornamelijk bezig met native, organische inhoud en (2) het is gebaseerd op een algoritme, en niet op chronologie. Net als Facebook, Instagram en Twitter, geeft het LinkedIn-algoritme prioriteit aan posts die je het meest waarschijnlijk ‘relevant’ zal vinden en waarmee je in contact komt met de meest recente inhoud.

Wel met een belangrijk verschil: gebruikers kunnen de inhoud van hun tijdlijn nog steeds handmatig sorteren op chronologie/recentheid, net zoals Twittergebruikers dit nog kunnen.

LinkedIn-Algoritme-hoe-meer-bereik-hoe-vaak-posten-sociale-media.jpg

Hoe vaak posten op LinkedIn?

Hoewel je best regelmatig probeert te posten -minstens éénmaal per week- geeft het LinkedIn algoritme de voorkeur aan natuurlijke plaatsingsschema’s tegenover regelmatige. Dat betekent dus dat jouw posts bestraft kunnen worden als ze elke dag op exact hetzelfde tijdstip verschijnen.

TIP: Post regelmatig content van hoge kwaliteit op onregelmatige tijdstippen – inclusief in het weekend!

LinkedIn vat ook haar algoritme samen in een handig kader:

LinkedIn-Algoritme-hoe-meer-berei-hoe-vaak-posten-sociale-media.png

LinkedIn rangschikt posts op basis van de reputatie van jouw account, hoe gebruikers in het verleden op jouw berichten hebben gereageerd, en wat er nog meer wordt gepost door andere gebruikers.

Hoe dit LinkedIn algoritme interpreteren?

  1. Telkens wanneer je iets plaatst, bepaalt het LinkedIn algoritme of jouw bericht spam, van lage kwaliteit of goed is. Natuurlijk wil je tot de categorie ‘goed’ behoren.

  2. Slaag je voor deze eerste kwaliteitscheck, dan wordt je bericht tijdelijk in het nieuwsoverzicht weergegeven. In deze fase bekijken de algoritme-bots van LinkedIn hoe jouw connecties omgaan met de post.

    • Als ze jouw bericht leuk vinden, erop reageren of het delen, betekent dit dat je hoogstwaarschijnlijk door de volgende filter raakt.

    • Als mensen jouw bericht als spam markeren of het verbergen in hun feed, benadeelt LinkedIn je post.

    • Gebruiken mensen de optie “Meld dit bericht” of “Dit bericht verbergen” omdat je te veel post of omdat je bericht niet interessant is, dan wordt jouw bericht waarschijnlijk uit de nieuwsfeed gefilterd.

  3. Bij deze stap zal het LinkedIn-algoritme verder kijken dan de inhoud van jouw bericht om te bepalen of het moet blijven verschijnen in de feeds van gebruikers. Ze kijken naar jou en je netwerk om te bepalen of dit een spambericht is.

  4. Deze vierde filter is zeer uniek. Het is het enige sociale netwerk waar berichten door mensen, en dus niet door artificiële intelligentie, worden geverifieerd. Redacteurs beoordelen jouw bericht om te bepalen of het bericht moet blijven verschijnen, en of ze er tips uit kunnen halen voor toekomstige algoritme-veranderingen en productontwikkeling.

Ze willen weten waarom je bericht precies zo goed presteert. Zolang het betrokkenheid blijft krijgen, blijft je bericht in de mix en zet het zijn algoritmische reis door de tijdlijn van gebruikers voort. Dit is de reden waarom je soms berichten op je LinkedIn-tijdlijn ziet die weken oud zijn – iets wat je zeker niet zou zien in de snelle feeds van Facebook en Twitter.

Aan welk soort content geeft LinkedIn voorrang?

LinkedIn geeft bovendien ook een voorkeur aan bepaalde content types. Lange inhoud gedeeld via LinkedIn Publisher, conferentie-kaders, native video’s en LinkedIn live video, zal gemakkelijker een beter bereik kennen.

Zo’n conferentie-kader ziet er zo uit:

LinkedIn-Conferentie-kader-algoritme-social-media.jpg

Hebben jouw posts op Facebook plots minder bereik? Hier lees je alles wat je moet weten over het algoritme van Facebook.

Welke content plaats je het best op Instagram? In dit artikel belichten we het Instagram algoritme.

Benieuwd naar hoe je met jouw tweets meer aandacht kunt genereren? We leggen je hier uit hoe het Twitter algoritme in elkaar zit.

Het Instagram algoritme en hoe je hier meer bereik door kunt krijgen

Het Instagram algoritme en hoe je hier meer bereik door kunt krijgen

Hoe vaak moet ik op sociale media posten? Op welk uur post ik best? Dit zijn enkele vragen die ons vaak worden gesteld. Toch kunnen we hier geen sluitend antwoord op geven. Dit verschilt namelijk per sociale mediakanaal en is ook afhankelijk van jouw doel en capaciteit / mogelijkheden. Bovendien is dit ook nog eens afhankelijk van de constant veranderende algoritmes van de sociale netwerken. In dit blogbericht leggen we je uit wat algoritmes zijn, en waarom deze belangrijk zijn.

Het algoritme van Instagram

Over algoritmes en veranderingen in bereik doen er vaak vele geruchten de ronde. Instagram deelde daarom in januari 2019 via Twitter iets meer info over hun algoritme om de foute geruchten te ontkrachten.

Instagram-algoritme-sociale-media-hoe-meer-bereik-wanneer-posten-hoe-vaak-social-media.png

Instagram werkt dus niet langer  omgekeerd chronologisch, in dit blogbericht lees je wat dit betekent, maar maakt gebruik van een algoritme waarbij het rekening houdt met de posts die mensen volgen, en waar het meest reactie op verschijnt.
 

Welke content of interacties scoren het best op Instagram?

Hoe zorg je er nu voor dat jouw post bovenaan de tijdlijn van je volgers terechtkomt, en dat ze hiervoor niet eerst enkele dagen zouden moeten scrollen?

Goede fotokwaliteit

Volgens Instagram zelf gaat een hogere rangorde in de tijdlijn van je volgers hand in hand met het maken van ‘geweldige inhoud’. Een nogal vaag begrip, maar er valt niet te ontkennen dat de populairste en meest gedeelde content op Instagram vaak visueel aantrekkelijk is.

Post regelmatig

Plaats je consistent goede content op Instagram, dan verhoogt dit niet alleen de betrokkenheid, maar leert het algoritme ook dat je een kwaliteitsvolle account bent. De beste plaatsingsfrequentie voor Instagram is er een die je consequent kunt blijven toepassen op lange termijn.

Het is dus belangrijk dat je gebruikmaakt van een contentplanning die je kunt volhouden en bovendien aansluit op jouw workflow zodat je nooit moet inboeten aan kwaliteit en ‘post om te posten’. Zelfs als je besluit om maar één keer om de 3 dagen een bericht te plaatsen, wordt een regelmatig patroon met consistent goede inhoud beloond.

Bouw een relatie met je volgers op

Als je op veel foto’s van iemand reageert of er in foto’s mee bent getagd, geeft dit aan Instagram aan dat deze persoon waarschijnlijk in de categorie ‘vrienden en familie’ valt. Dus zowel het reageren op berichten van andere profielen als het reageren op reacties van anderen op jouw content en DM’s of privéberichten, zijn super belangrijk als je wilt groeien op Instagram.

TIP: Met de nieuwe inbox van Facebook voor pagina’s kan je reageren op berichten van zowel Facebook Messenger als Instagram! In deze video leer je er meer over.

Gebruik stories of verhalen!

Verhalen of stories zorgen ervoor dat je profiel steeds bovenaan de tijdlijn van je volgers verschijnt. Bovendien interageren volgers sneller met stories, wat goed nieuws is voor de betrokkenheid met jouw account. Je volgers worden namelijk voortdurend aangemoedigd om je content te bekijken.

Post meer video

Instagram heeft nog niet vermeld dat video bevoordeeld wordt tegenover foto. Maar aangezien video’s automatisch in de tijdlijn van je volgers beginnen af te spelen, is dit één van de beste manieren om de aandacht te trekken tijdens het scrollen. En als we de logica achter het algoritme van Instagram volgen, willen we dat volgers zo lang mogelijk interageren met ons profiel. Video’s vereisen nu eenmaal dat mensen stoppen met scrollen en kijken.

Je video hoeft geen professionele productie te zijn. Een simpele timelapse of Boomerang-video is genoeg om kijkers te genereren. Het belangrijkste is dus een bepaalde vorm van video delen, en niet de lengte of professionaliteit ervan.

Meer tips voor een groter bereik op Instagram

Maak daarnaast ook nog optimaal gebruik van hashtags. Hoe meer mensen jouw post zien, hoe beter deze het zal doen in de nieuwsfeed en tijdlijn; hashtags helpen hier enorm mee! Uit onderzoek van Sprout Social blijkt dat 9 hashtags het magische getal is, maar wees niet bang om er zelfs meer te gebruiken.

Wees creatief en schrijf een motiverende, interactie-uitlokkende caption of tekst bij je post. Stel een vraag aan je volgers, of overtuig hen om iemand te taggen in jouw bericht. Wat ook altijd werkt is het organiseren van een wedstrijd of give-away waarbij je iets leuks weggeeft, deze zullen je bereik vaak boosten.


Hebben jouw posts op Facebook plots minder bereik? Hier lees je alles wat je moet weten over het algoritme van Facebook.

Benieuwd naar hoe je met jouw tweets meer aandacht kunt genereren? We leggen je hier uit hoe het Twitter algoritme in elkaar zit.

LinkedIn meer iets voor jou, maar lijkt het wel alsof niemand jouw posts ziet? In dit blogbericht lees je alles over het LinkedIn algoritme.

Het Facebook algoritme en hoe je hier meer bereik door kunt krijgen

Het Facebook algoritme en hoe je hier meer bereik door kunt krijgen

Hoe vaak moet ik op sociale media posten? Op welk uur post ik best? Dit zijn enkele vragen die ons heel vaak worden gesteld. Toch kunnen we hier geen sluitend antwoord op geven. Dit verschilt namelijk per sociale mediakanaal, en is dan ook nog eens afhankelijk van jouw doel en capaciteit / mogelijkheden. Bovendien is dit ook nog eens afhankelijk van de constant veranderende algoritmes van de sociale netwerken. In dit blogbericht leggen we je uit wat algoritmes zijn, en waarom deze belangrijk zijn.

Het algoritme van Facebook

Facebook geeft de prioriteit in z’n nieuwsfeed-algoritme aan de posts van vrienden, familie en groepen. Bovendien moet een post zinvolle interacties tussen mensen aanmoedigen. Plaats je content op Facebook, houd hier dan zeker rekening mee. Toch geldt dit ook voor de andere sociale mediakanalen, en benadrukken ook wij het belang van authenticiteit al langer.

Je zal nu meer berichten van je beste vrienden, en minder van kennissen en organisaties te zien krijgen. Facebook heeft deze verandering onlangs versterkt door enquêtes af te nemen bij gebruikers om posts van vrienden prioriteit te geven tegenover inhoud van bedrijven. Bovendien wijzigde Facebook ook recent z’n algoritme om clickbait -het gebruik van een misleidende, sensationele titel in een poging de lezer te laten doorklikken- te minimaliseren.

Wat begrijpt Facebook nu onder “zinvolle interacties”?

Het doet er niet langer toe hoeveel tijd gebruikers op Facebook spenderen, zolang dit maar quality time of kwaliteitsvolle tijd is. Vroeger was het belangrijk voor een sociaal netwerk om vele actieve gebruikers lang op het platform te houden, dit bepaalde nu eenmaal de populariteit van het netwerk.

Het nieuwe algoritme geeft meer prioriteit aan actieve interacties zoals een reactie of comment geven en het delen van een post, dan aan vind-ik-leuks of likes (passieve interactie). Acties die een grotere inspanning aan de kant van de gebruiker vereisen, zouden dus van hogere kwaliteit en dus zinvoller zijn.

Welke content of interacties scoren het best op Facebook?

  • Comments: Een reactie (in tekst) plaatsen op een bericht. Hierover zei Mark Zuckerberg, de bedenker van Facebook, het volgende: “Pagina’s die berichten plaatsen waar mensen meestal niet op reageren, kunnen de grootste afname in bereik zien. Pagina’s waarvan de berichten resulteren in interactie tussen vrienden zullen minder afname van bereik zien.”

  • Reactie: In plaats van een gewone vind-ik-leuk, kunnen gebruikers ook met een andere emoji reageren op een bericht door langer op de like-knop te drukken. Als mensen dan jouw post een hartje geven in plaats van een like, dan zal je post een kleine boost krijgen in het nieuwsoverzicht.

  • Antwoorden op comments: Het algoritme geeft niet alleen de voorkeur aan comments, maar ook aan antwoorden op deze comments. Dit geeft aan dat jouw post een inspirerend gesprek tussen gebruikers bevordert, conversatie speelt nu eenmaal de hoofdrol in het nieuwe algoritme. Dat betekent dus dat je best posts publiceert die gebruikers inspireren om hun vrienden in reacties te taggen en een gesprek te beginnen.

  • Een post delen naar Messenger: Als iemand de tijd neemt om jouw post via Facebook Messenger naar een vriend (of een groep vrienden) te sturen, dan zal je beter scoren in het algoritme.

  • Reacties op gedeelde berichten: Het is niet voldoende dat iemand jouw post deelt op z’n tijdlijn, deze persoon moet hiermee ook nog eens reacties uitlokken om jouw post prioriteit te geven in de tijdlijn.

Daarnaast geeft Facebook ook nog de voorkeur aan live video’s, omdat blijkt dat deze tot de meeste interactie leiden tussen kijkers. Het is bovendien belangrijk een zo volledig mogelijk ingevulde Facebook-pagina te hebben. En hoe informatiever je post, hoe beter. Dit kan nieuws zijn, maar ook recepten, etc, aangezien dit gebaseerd is op de persoonlijke voorkeuren van een gebruiker.

BronLive F8 conferentie 2019 van Facebook over nieuwe algoritme


Welke content plaats je het best op Instagram? In dit artikel belichten we het Instagram algoritme.

Benieuwd naar hoe je met jouw tweets meer aandacht kunt genereren? We leggen je hier uit hoe het Twitter algoritme in elkaar zit.

LinkedIn meer iets voor jou, maar lijkt het wel alsof niemand jouw posts ziet? In dit blogbericht lees je alles over het LinkedIn algoritme.

Hoe vaak moet ik op sociale media posten en wat hebben algoritmes hiermee te maken?

Hoe vaak moet ik op sociale media posten en wat hebben algoritmes hiermee te maken?

Hoe vaak moet ik op sociale media posten? Op welk uur post ik best? Dit zijn de vragen die ons het vaakst worden gesteld. Toch kunnen we hier geen sluitend antwoord op geven. Dit verschilt namelijk per sociale mediakanaal én is dan ook nog eens afhankelijk van jouw doel en capaciteit/mogelijkheden.

Wat zijn sociale media algoritmes?

De regels omtrent ‘hoe vaak posten’ en ‘hoe krijg ik een beter bereik’ zijn afhankelijk van de constant veranderende algoritmes van de sociale netwerken. In de begindagen van sociale media bestonden er nog geen algoritmes. Als jij iets postte, verscheen jouw post automatisch bovenaan de tijdlijn van je volgers en vrienden. Tot het moment dat iemand anders iets plaatste en jij naar plek 2 verschoof: omgekeerd chronologisch, noemen we dat. Om gebruikers een betere ervaring te bieden, werken sociale media kanalen inmiddels met algoritmes. Die hebben als doel om vooral relevante content eerst te tonen (of wat jij interessant vindt), in plaats van de laatst geplaatste.

Wat is native content?

Over het algemeen kunnen we meegeven dat native content sowieso het beste werkt om een groter bereik te verkrijgen. Native content is content die je rechtstreeks uploadt naar een sociale media netwerk, in plaats van simpelweg een link te delen. Klikken gebruikers op een link in jouw post, dan worden ze automatisch naar een andere website geleid, bijvoorbeeld jouw website of YouTube. Met als gevolg dat de meesten ook niet terugkeren naar het sociale media kanaal.

Facebook wilt uiteraard dat zijn gebruikers op het platform blijven en niet naar een andere website surfen, en al zeker niet naar YouTube, één van de grootste concurrenten van Facebook.Het is immers niet de taak van Facebook om YouTube te promoten. Dit geldt trouwens ook voor elk ander sociale mediakanaal, de algoritmes geven altijd voorkeur aan native content. Post je dus een link, dan zullen minder mensen jouw bericht zien.

Hoe krijg ik een groter bereik?

Hoe kun je er daarnaast toch voor zorgen dat je genoeg mensen bereikt met jouw posts? In deze reeks zullen verschillende blogberichten verschijnen die elk het algoritme van een sociale mediakanaal onder de loep nemen.

We baseren onze tips op wat er nu geweten is over de algoritmes in de zomer 2019. Toch raden we aan vooral te experimenteren met posten op verschillende tijdstippen en in aantallen en zo te zien wanneer jouw doelgroep het actiefst is, en waarop ze het best reageren! Ook is het vaak beter om kwaliteitsvolle content te delen met jouw volgers – maar laat dit je niet weerhouden om te posten-, dan je verplicht te voelen een “gouden regel” van 3-maal daags posten te volgen.


Hebben jouw posts op Facebook plots minder bereik? Hier lees je alles wat je moet weten over het algoritme van Facebook.

Welke content plaats je het best op Instagram? In dit artikel belichten we het Instagram algoritme.

Benieuwd naar hoe je met jouw tweets meer aandacht kunt genereren? We leggen je hier uit hoe het Twitter algoritme in elkaar zit.

LinkedIn meer iets voor jou, maar lijkt het wel alsof niemand jouw posts ziet? In dit blogbericht lees je alles over het LinkedIn algoritme.

Houdbaarheidsdatum sociale media kennis beperkt

Heb je niet veel tijd om sociale media bij te leren? Terwijl de houdbaarheidsdatum van jouw sociale media kennis beperkt is?

Want het verandert allemaal zo snel: de algoritmes, de nieuwe mogelijkheden, waar jongeren actief zijn, GIF’s en memes maken, de mogelijkheden van WhatsApp Business, zoveel gratis apps maar wat gebruik ik best waarvoor… 

Aanpassen én bijleren is de boodschap.

Levenslang leren is het motto, meer dan ooit!
Nieuwe vaardigheden aanleren en mee blijven, voor jezelf en voor de organisatie waarvoor je werkt. Wie levenslang bijleert en aan zijn zelfontwikkeling werkt, voelt zich bovendien ook nuttig, gewaardeerd en gemotiveerd. 

De houdbaarheidsdatum van sociale media kennis is beperkt in een zeer snel veranderende context. Méér nog... die houdbaarheidstermijn wordt korter en korter.  

Er is nood aan een nieuwe manier van sociale media leren, namelijk: continu bijleren én bijblijven.

Geen tijd? Dat horen we vaak.

Daarom is de nieuwe manier van leren 'snackable', zo toegankelijk en eenvoudig, als dagelijks een (gezonde) 'snack' smullen. Waar en wanneer jij dit wilt.

3 minuten per dag bijleren? Dat is op een jaar tijd heel veel bijleren én bijblijven, maar ook het krijgen van antwoorden, inspiratie en tips in plaats van het zelf uit te zoeken. 

Pure tijdswinst dus!

  • Geen tijd om het zelf allemaal uit te zoeken

  • Wij houden voor jou de vinger aan de sociale media pols 

  • Content-inspiratie in een vernieuwde kalender én met gratis apps

  • Korte toegankelijke videolessen van max. 3 minuten

  • Direct antwoord op al jouw vragen, van experten en van andere Someflex-leden

  • Altijd mee zijn met de nieuwste updates

  • Ervaringen delen met anderen 

Ervaar zelf hoeveel je kunt bijleren in een gratis proefles van max. 3 minuten.

Méér dan ooit HOOG TIJD om hiermee te starten.

Wil je met slechts 1 deelnemer inschrijven op het nieuwste online leerplatform? Dat is nu tijdelijk mogelijk. Ervaar zo of het iets is voor jou, en later misschien ook voor jouw collega’s. 

Geniet bovendien van 1 maand gratis online leren. Mis de Back-to-school actie niet, krijg 12 maanden en betaal slechts 11 maanden.

Vele organisaties leren dagelijks bij via Someflex

Ook Françoise raadt Someflex aan, om bij te leren én om bij te blijven, antwoorden te krijgen op alle vragen. Pure tijdswinst is haar ervaring:

Voor Ilse en haar online ambassadeurs zijn de vele tips & tricks dé inspiratiebron, waardoor ze tijd wint om het niet allemaal zelf uit te zoeken. Mee zijn en mee blijven, dat is dé uitdaging. Stilstaan is achteruitgaan:

Aquafin, de beheerder van de Vlaamse waterwegen, is sinds januari gestart met Someflex. We polsten even bij hun verantwoordelijke communicatie, Nico Van Gestel, wat ze ervan vinden:

Wil je het zelf ook ervaren? Hoeveel je kunt bijleren in snackable videolessen van max. 3 minuten?

Vraag een vrijblijvende gratis proefversie aan en klik even rond in Someflex.

Hoe blijvend de vinger aan de sociale media pols houden?

Wil jij: 
- sociale media bijleren (alle kanalen én creatieve content maken)
- inspiratie opdoen (hoe pakken anderen het aan?)
- bijleren én bijblijven (want het verandert allemaal zo snel) 
- vragen stellen in de community (want het antwoord in Google is vaak verouderd)

Wij houden voor jou blijvend de vinger aan de sociale media pols met Someflex! 

Het is nu TIJDELIJK mogelijk om met 1 deelnemer te starten. 
Zo kan je eens ervaren wat "continu mee zijn" met sociale media voor jouw organisatie kan betekenen. Je krijgt bovendien 1 maand gratis toegang, dankzij de back-to-school actie!

Wees slim, blijf leren!
Dat is ons motto, ook dat van jou? 

Someflex, dat is blijven ontwikkelen... 
Veel nieuwe features op het platform, een upcoming-kalender met nieuwe onderwerpen en externe experten, extra bundels op maat die bijgeboekt kunnen worden... 

Wat vinden klanten van Someflex? 

"Someflex helpt ons door blijvend de vinger aan de pols te houden… zodat we dat zelf niet moeten doen :-) Het is een dankbaar instrument en handig om in korte tijd toch weer iets op te steken en uit te proberen."
Luk Vilain, gemeente Kapellen 

"Proficiat, het platform is één ding, jullie plaatsen er vooral goede content. Waarvoor dank!”
Ann Deraedt, Howest. 

"Voor mij is de sociale media online training een ware schattenjacht, die mijn curiositeit blijft aanwakkeren om te leren en te evolueren met onze facebookpagina.”
Lutgart Lyen, Broodsommelier


Benieuwd waarom Aquafin koos voor Someflex? 

Wat vindt Aquafin van Someflex?

Wil je zelf ook even kunnen rondkijken en klikken in Someflex? 

Even kennismaken met het platform?
Ervaren hoeveel je leert in snackable videolessen van max. 3 minuten?
Dat kan via de gratis proefversie. 

Bekijk dan zeker ook deze 6 GRATIS snackable videolessen en ervaar hoeveel je kunt leren in een snackable videoles van max. 3 minuten:

  • Hoe maak je een zakelijk account op Instagram?

  • Maak een unieke URL voor jouw LinkedIn-profiel

  • Welke video’s scoren goed?

  • Ga aan de slag met sjablonen in Canva.

  • Voorbeeld van succesvol adverteren: de pastinaak-case.

  • Handige content-kalender (inspiratie).

Ja, ik wil graag een gratis proefversie van Someflex

Mis de back-to-school actie niet en geniet zo van extra voordeel! 

Someflex, (tijdelijk) ook 1 login mogelijk!

Omdat voor veel organisaties september de maand is waarop ze beslissen welke opleidingen ze zullen volgen in het najaar, lanceren wij deze  mooie Someflex back-to-school actie. Mis deze niet!

Someflex is de all-in-one oplossing voor wie sociale media wil bijleren, inspiratie wil opdoen en vragen wilt kunnen stellen aan experts en concullega’s in de community. 

Deelnemen kan nu (tijdelijk) met 1 login!
Zo kan je eens ervaren of Someflex iets voor jouw organisatie kan zijn.
Je krijgt bovendien 1 maand gratis toegang, dankzij de back-to-school actie!

Wil je eens kennismaken met Someflex? Even rondklikken en 6 gratis videolessen bekijken?
Vraag hier je gratis login (proefversie) aan. 

Back to school! Mag het iets innovatiever zijn? Ontdek de nieuwe manier van sociale media leren.

Wil je…
– geen keuzestress meer rond het volgen van welke opleiding sociale media;
– continu up-to-date zijn, want het verandert allemaal zo snel;
– antwoorden op alle vragen in de Someflex-community;
– mee zijn met de nieuwste trends.

EINDELIJK bestaat er een totaaloplossing.

+ het maken en aanleveren van creatieve content door meerdere medewerkers wordt eindelijk mogelijk, want het algemeen kennisniveau over sociale media en het maken van creatieve content stijgt.

Onze videolessen in Someflex zijn niet alleen hapklaar (max. 3 minuten), maar ook:
* Flexibel: je kiest zelf waar en wanneer je lessen wil volgen.
* Duidelijk: kies zelf specifieke thema’s om bij te leren (keuze uit méér dan 800 videolessen).
* Goedkoop: we hebben formules vanaf 1,6€/maand/login!

Kennismaken met Someflex? Vraag hier je gratis login aan. 

PS: Geniet NU van de Back-To-School actie! 

De tijd dat sociale media enkel voor de communicatiedienst is, is voorbij!

Radicaal digitaal?

De beleidsplannen voor de komende jaren zijn zo goed als rond. 

De kans is groot dat ook jouw gemeente kiest voor een dienstverlening die radicaal digitaal gaat. De burger verwacht anno 2020 niet anders dan dat jouw stad of gemeente mee is met de mogelijkheden van sociale media en zelfs vragen beantwoordt die binnenkomen via sociale media. (VRT: Gemeenten krijgen meer en meer vragen via sociale media)

Wie aan sociale media denkt, denkt beter niet alleen aan de communicatiedienst.

De tijd dat enkel de communicatiedienst de communicatierol en -verantwoordelijkheid opneemt is voorbij!

In een eigentijdse publieksgerichte overheidsorganisatie is communicatie een zaak van elke dienst en medewerker. Veel diensten in gemeenten hebben sociale media nodig om meer en beter hun publiek te bereiken: vrijetijdsdiensten (bibliotheek, sport, cultureel centrum, evenementen…), communicatiedienst, jeugddienst, lokale economie...

Vaak wordt er naar de dienst communicatie gekeken om iets online te plaatsen, terwijl iedereen dit kan, mits goede afspraken natuurlijk. Méér nog, wil je de verschillende kanalen écht laten leven, dan is er nood aan andere én betere content, die ook uit de diensten zelf komt. 

Dit vraagt inspanningen om de hele organisatie communicatief sterker te maken en mee te zijn met de nieuwste mogelijkheden en trends.
Daar knelt het schoentje.

We stellen in de dagdagelijkse praktijk vast:

  • Het algemeen kennispeil over sociale media is zeer laag (dit blijkt uit ons jaarlijks onderzoek).

  • Alleen communicatiemensen krijgen de kans sociale media opleidingen te volgen.

  • Gebrek aan kennis en opleiding zorgt voor het beperkt samenwerken van de diensten en het onderbenutten van de mogelijkheden van sociale media.

  • Moeilijkheden om de sociale media aanpak te verbreden in de organisatie: medewerkers content laten aanleveren, meedenken met de strategie, exploreren van de vele mogelijkheden, etc.

Wat als…. het algemeen kennisniveau van sociale media stijgt?

Als medewerkers uit verschillende diensten mee zijn met al die nieuwe mogelijkheden? 

Zonder lange dure opleidingen te volgen? 

Dat kan! Met de nieuwste manier van sociale media bijleren via snackable videolessen van max. 3 minuten in een overzichtelijke online trainingsbibliotheek.

De oplossing is Someflex!

 Tip: Word als organisatie lid van Someflex en geniet van de Back-to-school-actie: krijg 1 inspiratieworkshop sociale media van 2u gratis (voor alle geïnteresseerde medewerkers), incl. gratis setup van Someflex voor jouw organisatie!

Wat is Someflex?

Someflex is een online bibliotheek met honderden (+800!) snackable videolessen over sociale media en het maken van creatieve content met gratis apps.

Snackable, omdat elke les niet meer dan 3 minuten duurt. Op die manier wordt plannen van online lessen heel simpel en krik je het kennisniveau sociale media van jouw lokaal bestuur op;  

  • Iedereen die het wenst binnen jouw gemeente- of stadsdienst krijgt toegang tot Someflex

  • Je volgt lessen waar en wanneer je wil

  • De lessen zijn altijd up-to-date

  • Wekelijks verschijnen er nieuwe lessen

  • Maandelijks zijn er extra online expertsessies inbegrepen

  • Lessen zowel voor beginners als gevorderden

  • Je treedt toe tot een community van experts en krijgt snel antwoord op al jouw vragen

Als lid van VVSG kan je nu genieten van een mooi voordeel (actie geldig tot 30/09/19). 

Word als organisatie lid van Someflex (lees alle info hier: www.someflex.be) en geniet van de Back-to-school-actie: krijg 1 inspiratieworkshop sociale media van 2u gratis (voor alle geïnteresseerde medewerkers), incl. gratis setup van Someflex voor jouw organisatie! 

OF 

Word lid met 1 communicatieverantwoordelijke voor 1 jaar en betaal slechts 11 maanden (1 maand gratis). Actie geldig tot 30/09/19. 

Je vertoeft in goed gezelschap want tientallen gemeenten zijn al gestart met Someflex in 2019!