3 Redenen waarom Twitter relevant is voor jouw onderneming

Klokslag 19u, het journaal begint… en plots zie je op het scherm een statement, een tweet van een publiek figuur of politieker verschijnen. Je kan het je vast wel voor de geest halen. Want als je wil weten wat er gebeurt in de wereld, dan is de microblogging-gigant Twitter hét sociale media kanaal bij uitstek. 

Twitter

Twitter is razendsnel en je kan dankzij de trending topics en hashtags heel snel zien wat er speelt. Nu denk je vast: “Ja maar… Twitter wordt toch voornamelijk gebruikt door journalisten, politiekers en bekende personen?” Hier geven we je graag een klaar en duidelijk antwoord op. Nee! Iedere ondernemer kan Twitter inzetten en impact maken. Wil jij weten hoe Twitter relevant kan zijn voor jouw onderneming? Lees dan zeker verder. 

  • Informatienetwerk

Uiteraard gebruiken we Twitter om sociale contacten te onderhouden, het is niet voor niets een sociale media kanaal. Maar bovenal wordt Twitter gebruikt als informatiemedium. 74% van de Twitteraars zetten het kanaal in om nieuws te lezen of informatie te delen. 

Dat is net de kracht van Twitter! Je gaat op een laagdrempelige manier op zoek naar topics die relevant zijn voor jouw onderneming. Je zoekt naar de hashtags die mensen binnen jouw doelgroep volgen. Bovendien kan je er ook makkelijk netwerken met verschillende opinieleiders. Het is simpel, je deelt informatie en de laatste nieuwtjes door middel van microblogging en je bouwt uiteindelijk een informatienetwerk uit. 

Wil je leren hoe je een community uitbouwt via Twitter? Wil je ontdekken hoe je de ideale tweets schrijft? Ontdek via onze gratis dagpas talrijke lessen over Twitter. 

  • Leren via Twitter

Op zoek naar een bron van kennis en informatie? Dan ben je bij Twitter aan het juiste adres. Je kan er ontzettend veel bijleren over je vakgebied, doelgroep, hobby’s, publieke figuren, enzovoort. Heb je een vraag? Aarzel dan niet om ze te stellen via de hashtag #durftevragen. De kans is groot dat je een aantal korte en krachtige antwoorden zal krijgen. 

  • Realtime nieuws

We pikten er daarnet al even op in. Er gaat geen dag voorbij zonder dat nieuwszenders gebruik maken van tweets en ergens is dat ook logisch. Twitter is nu eenmaal een geliefd platform vanwege de mogelijkheid om realtime updates te verzenden. 

Net daarom is dit sociale media kanaal ook populair bij marketeers. Wist je dat Twitter zo’n 2 miljard zoekopdrachten heeft per dag?! Je loopt dus als ondernemer enorm veel mis als je het niet inzet als marketingkanaal. 

Wil je leren hoe je jouw diensten en producten in de kijker kan zetten? Ontdek via onze videolessen en expertsessies hoe je jouw Twitter impact vergroot. Nog geen lid van onze leercommunity? Maak dan gebruik van ons aanbod en vraag nu je gratis dagpas aan.

Ontdek ons online leer-aanbod met de GRATIS DAGPAS

Deel dit bericht op

Lees meer