menu
close_24px

ChatGPT leest straks je documenten. Instagram zet in op geheime Reels.

 

ChatGPT koppelt OneDrive en SharePoint aan ‘deep search’ functie

Zoek je een kwartaalrapport of een specifieke presentatie? Je weet dat het ergens in je OneDrive zit, maar waar precies ... ChatGPT heeft daar iets op gevonden. Met een nieuwe functie ga je binnenkort de AI rechtstreeks kunnen laten zoeken in OneDrive of SharePoint.

Benieuwd hoe het werkt?

 

Claude wil Google verslaan

Een nieuwe speler daagt Google uit. Claude zoekt live op internet, leest zelf de resultaten en geeft je direct een duidelijk antwoord met bronvermelding. Byebye eindeloze lijsten met links en welkom helder zoeken.

Wordt Claude straks je nieuwe zoekmachine? Benieuwd? Klik hier om verder te lezen.

Meta onthult advertentietools op IAB NewFronts 2025

Tijdens IAB NewFronts 2025 onthulde Meta een reeks advertentietools voor Instagram, Facebook en Threads. Denk aan Reels-ads naast trending content, een slimmere Creator Marketplace met realtime trends en nieuwe videotechnologie die je campagne automatisch optimaliseert.

Benieuwd? Ontdek hier alle details.

 

Zo helpt de Opportunity Score je Meta campagnes verbeteren

Je campagne staat live, maar presteert ondermaats. Wat nu? Meta’s Opportunity Score toont je in realtime wat beter kan en hoe. De score (0-100) analyseert jouw instellingen en geeft directe AI-aanbevelingen die je advertentieresultaten kunnen boosten. In veel gevallen daalde de kost per resultaat met 5%.

Van duidelijke waarschuwingen tot concrete suggesties 👈

 

Instagram zet stappen richting exclusiviteit en jongerenbescherming

Enerzijds speelt Instagram in op exclusiviteit met geheime Reels. En anderzijds pleiten ze bij de EU voor strengere leeftijdsverificatie in appstores.

Twee uitersten op het platform, maar wel met eenzelfde doel, meer controle over wie wat ziet.

 

Threads maakt zich klaar voor video-advertenties

Na het introduceren van statische advertenties zet Meta de volgende stap, video ads in Threads. De eerste test is begonnen en het lijkt duidelijk waar Meta naartoe wil. Threads mag geen ‘praat’ appje blijven, maar moet een volwaardig platform worden waar merken, creators en adverteerders samenkomen.

Wat is er precies veranderd?

 

LinkedIn introduceert AI-zoekfunctie en sollicitatietools

Vacatures zoeken zonder zoekwoorden? Sollicitatiegesprekken oefenen met een AI-coach? Of hulp krijgen bij het uitstippelen van je carrièrepad? LinkedIn maakt dit allemaal mogelijk met een reeks nieuwe AI-tools. En zo verandert het platform van een klassieke job/netwerktool naar een digitale loopbaanbegeleider.

Ontdek hier de belangrijkste veranderingen. 

 

TikTok brengt je foto tot leven met AI Alive

Een foto die plots beweegt, subtiel ademt of tot leven komt op de achtergrond, … En dat zonder dat je er zelf iets voor hoeft te editen of filmen? TikTok maakt het mogelijk met de functie AI Alive. 

Wat is AI Alive?

 

TikTok zet livestreams in voor directe leads via DMs

Wat als kijkers je tijdens een livestream meteen kunnen aanspreken? TikTok test een nieuwe functie waarmee je kijkers live berichten kunnen sturen via DM, rechtstreeks vanuit je stream. Geen wachttijd, gewoon live in gesprek.

Waarom doet TikTok dit? Lees snel verder 👈

 

YouTube zet in op creators en Shorts

Tijdens NewFronts 2025 maakte YouTube duidelijk waar de focus ligt. Meer samenwerking met creators, slimmere advertentietools en een nog grotere rol voor YouTube Shorts. Voor merken en contentcreators betekent dit, betere matches, meer zichtbaarheid en nieuwe creatieve formats.

Dit zijn de updates die je niet wil missen.

 

Snapchat innoveert met AI-advertenties en realtime locatiebeleving

Slimme AI-tools voor advertenties, gesponsorde inboxberichten en de groei van Snap Map maken Snapchat superinteressant. Creativiteit en commercieel denken komen er samen in een mix van realtime beleving en persoonlijk contact.

Benieuwd? Lees snel verder 👀

Deel dit artikel