De herfst is in het land, pompoenen liggen te lonken voor elke deur … en eind oktober nadert met rasse schreden. Halloween is niet alleen hét moment om je verkleedkleren uit de kast te halen, maar zeker ook het uitgelezen moment om met jouw merk even lekker uit de bocht te gaan op sociale media.
Of je nu een doorgewinterde marketeer bent of net dat extra engagement zoekt: dit zijn onze 5 beste tips om jouw Halloween-campagne onvergetelijk te maken.
Echt, het mag: verkleden scoort gegarandeerd op sociale media. Trommel je collega’s op, haal heksenhoeden, vampiercapen of duiveloortjes boven, en neem een leuke teamfoto. Liever niet fysiek verkleed? Maak dan een gewone foto en bewerk deze achteraf met AI of tools als Canva of Photofunia voor een griezelige twist. Authenticiteit (én fun!) scoren altijd – mensen willen mensen zien, geen stockfoto’s.
Je hoeft het niet groots aan te pakken. Enkele pompoenen op de balie, wat spinrag op je computer, of een etalage in thema doet het al. Maak een before-after en vraag je volgers hoe zij hun werkplek aankleden. Zo haal je meteen meer interactie en sfeer op je profiel! Vergeet niet dat foto’s die net tijdens het inrichten gemaakt zijn, extra spontaan overkomen.
Op Halloween mag het allemaal wat spannender zijn. Maak een korte spooky video met een grappige (of enge!) boodschap. Promoot een tijdelijke actie, kondig een online evenement aan, of maak gewoon een ludieke ‘trick or treat’-challenge. Native video’s werken bijzonder goed op sociale media, zeker voor stories en Reels.
Veel kanalen (Instagram, Snapchat, TikTok…) lanceren speciale Halloween-lenzen of filters die jouw selfies omtoveren tot zombie, heks, of vampier. Extra leuk: organiseer onder je volgers een filter-challenge! Wie maakt het griezeligste beeld?
Wil jij all-in gaan? Maak dan met Canva AI of CapCut niet alleen visuals, maar zelfs een eigen AR-filter en boost je engagement.
Impact maak je door Halloween naar jouw branche te vertalen. Ben je bakker? Bak griezelige cupcakes. Werk je in HR? Zoek de ‘spookwerkplek’ op kantoor of lanceer een ‘engste sollicitatie’-challenge. Retailer of horeca? Ga voor een ‘trick or treat’-actie met een tijdelijke, spooky korting of een Halloween give-away.
Vragen om je volgers actief bij je content te betrekken werkt altijd:
Reageer zeker op hun comments, zo krijg je letterlijk meer zichtbaarheid én bouw je aan een betrokken community!
Tot slot – wil je nog meer inspiratie, tips of netwerkvragen uitwisselen met andere creatieve marketeers?
Sluit je aan bij de online community van Someflex, daar delen we vaak de meest directe hacks en tips, actuele trends etc.
Activeer jouw startpakket vandaag nog.
Of test 24u gratis of bijleren bij Someflex iets voor jou kan zijn.