menu
close_24px

Hoe een shop opzetten op Facebook & Instagram

We helpen heel veel lokale handelaars en winkelhiers met waardevolle tips om online te verkopen via sociale media. (Check de gratis webinars die we hierover hebben gegeven en herbekijk de opnames gratis.) In dit blogbericht leer je je verkoop boosten op sociale media en hoe je een shop opzet op Facebook (en Instagram).

We bedoelen helemaal niet: investeren in een dure webshop.

Het gaat dan bijvoorbeeld om:

  • Jouw zaak draaiende houden via Facebook en Messenger, zo kan je in 5 stappen verkopen via Facebook.
  • Een shop openen op Facebook (en Instagram): zo zet jij jouw producten (of een deel ervan) in een online etalage.

BENIEUWD HOE JE ZELF AAN DE SLAG KUNT GAAN ALS ONLINE WINKELIER OP FACEBOOK? ONTDEK DAN ONS ONLINE LEERAANBOD IN
SOMEFLEX EN TEST GRATIS OF HET IETS VOOR JOU KAN ZIJN!
Ontdek ons online leer-aanbod met de GRATIS DAGPAS

Een shop opzetten is 1 ding, maar hoe boost je jouw verkoop via sociale media?

Bummer! Het is niet zo dat, zodra je een online shop hebt, er daarom ook verkoop  gegenereerd wordt. En dit geldt zowel voor een dure maatwerk webshop als een shop op Facebook.

In deze tijden  zien we dat het online aanbieden van producten en diensten, eigenlijk vooral het faciliteren van bestaande klanten is. Zodat zij nu toch bij jou terecht kunnen door ook online te gaan bestellen of kopen. Het is waarschijnlijk jouw ambitie, door ook online actief te zijn, potentieel een grotere doelgroep te bereiken.

Beginnen roeptoeteren welke producten je allemaal hebt, is niet wat we bedoelen. Hiermee ga je niet veel likes, bereik en betrokkenheid halen. Ook online dien je te bouwen aan de know-like-trust factor, iets wat je als ‘winkelhier’ heel goed kunt in jouw fysieke winkel. Online zien we te vaak nog een ander verhaal, eerder een folder boordevol producten. ‘Roeptoeteren’ noemen wij dat en dat is niet de goede manier. Net als lokale handelaar, als winkelhier, kan je je online differentiëren van de ‘grote jongens’ door jouw persoonlijk verhaal te brengen. Weet ook dat voor veel potentieel nieuwe klanten de eerste indruk online gevormd wordt en dat gaat heel snel (in een paar seconden).

Om online te verkopen, dien je te investeren in de online vindbaarheid en in de know-like-trust factor.

Maar wat is dat dan juist? Wat ik hiermee bedoel, heeft expert Dieter Vanden Heede uitgewerkt in een live expertsessie. Want dit is bouwen aan een relatie op lange termijn, net als je doet met de klanten in jouw winkel.

In die expertsessie leert hij jou alles over online winkelen en het opzetten van e-commerce-ads. Hoe begin ik aan een Facebook Shop? Hoe ga ik via Instagram aan de slag als winkelier? Of wat moet ik doen om mijn online onderneming succesvol te maken via sociale media? Dat en nog veel meer kom je te weten in deze live expertsessie. Die zal online doorgaan op 10 februari 2022 vanaf 11u.

INTERESSE IN MEER EXPERTSESSIES?

Ontdek onze agenda

Share this article on