Sociale Media & AI-Update! 🚀 Instagram past algoritme aan, TikTok en Universal sluiten een deal

 

Pinterest groeit, innoveert en scoort met AI-collages

Pinterest zit in een indrukwekkende groeispurt! In het eerste kwartaal steeg het aantal maandelijkse gebruikers van Pinterest naar 518 miljoen. Geloof me, dat betekent heel wat nieuwe Pinners erbij! Hun inkomsten zijn ook aanzienlijk gestegen. Dit kwartaal verdienden ze maar liefst 740 miljoen dollar. 

En ondertussen zijn de 'Shuffles'  maar liefst drie keer zo populair als gewone pins! Nieuwsgierig naar meer? Blijf dan zeker lezen.

Telegram staat onder Belgisch toezicht

Vanaf nu staat Telegram onder toezicht van België voor alle gebruikers in Europa. Deze chat-app is heel populair vanwege zijn sterke privacy.

Maar waarom zo’n grote aanpassing? En wat houdt het in?

Meta introduceert nieuwe AI-tools voor ads en werkt aan duidelijkere AI-labels

Tijdens NewFronts 2024 pakte Meta uit met hun nieuwste AI-tools. Ben je op zoek naar iets nieuws voor je advertenties? Meta introduceert handige tools die je sociale mediacampagnes slimmer en effectiever maken. Daarnaast zorgen ze ervoor dat het voor iedereen duidelijk is wanneer content door AI is gemaakt.

Ontdek hier hoe Meta zowel innovatief als verantwoordelijk te werk gaat.

Instagram zet in op originaliteit en interactiviteit

Van updates in het algoritme tot gloednieuwe interactieve stickers, Instagram zet in op een frissere en meer betrokken gebruikerservaring. Het algoritme krijgt een flinke upgrade. Waar ligt de focus? Op kleine creators en originele content.

Lees hier wat er precies gaat veranderen op Instagram 👈

Bepaal nu zelf wie jouw Threads posts deelt!

Weet je wat echt vervelend is? Ongevraagd je posts zien rondzwerven. Net daarom geeft Threads je nu de controle om te beslissen wie jouw posts mag reposten of citeren.

Je krijgt drie handige opties 👀

Makkelijker plannen en minder spam op WhatsApp

Van een gezellige buurtbarbecue tot een boekenclub bijeenkomst of die jaarlijkse familiereünie ... Binnenkort kun je direct vanuit je WhatsAppgroep een evenement plannen.

En dat is nog niet alles, reageren op aankondigingen in je WhatsAppgroepen is ook verbeterd. En laten we eerlijk zijn, niemand houdt van spam, toch? Gelukkig heeft WhatsApp een oplossing gevonden.

Update: spelletjes op LinkedIn nu live!

Herinner je ons artikel van 19 maart nog? We vertelden toen dat LinkedIn spelletjes zou gaan introduceren. Wel, die dag is aangebroken – de spellen staan live!

Er zijn drie verschillende spelletjes, elk met een eigen insteek.

Een win-win voor TikTok en UMG. TikTok zet in op commerciële uitbreidingen

Wist je dat meer dan de helft van alle TikTokkers via het platform nieuwe producten en merken ontdekt? Daarom zet TikTok volop in op het uitbreiden van hun TikTok Shops en advertentiemogelijkheden. En na een periode van stilte heeft TikTok eindelijk een overeenkomst gesloten met Universal Music Group.

Ondanks de onzekerheden over hun toekomst in Amerika, blijft het platform ambitieus nieuwe functies en samenwerkingen aangaan. Benieuwd naar meer details? Lees dan snel verder.

Meer creativiteit en een betere kijkervaring met YouTube’s nieuwste AI-tools

Zit je wel eens vast of ontbreekt het je aan inspiratie bij het maken van video's? Of ben je constant aan het scrollen om het beste fragment van een video te vinden?

Goed nieuws! Dankzij de nieuwste AI-tool van YouTube en de 'Jump Ahead' functie wordt ons leven een stuk eenvoudiger. Ontdek hier meer over deze handige features.

De kracht van Snapchat's nieuwe AR en AI-tools

Snapchat heeft met behulp van "generatieve AI" een nieuwe functie toegevoegd waarmee je op maat gemaakte kleding kunt ontwerpen voor je Bitmoji. Daarnaast vergemakkelijkt de 'My AI' chatbot ons leven met de 'herinneringsfunctie'. Ook heeft Snapchat de AR (Augmented Reality) en ML (Machine Learning) tools verbeterd. 

Van gepersonaliseerde Bitmoji-kleding tot leuke AR-functies ... Snapchat biedt voor ieder wat wils.

X vat trending nieuws samen met AI

Heb je de laatste update van X al gezien? Het platform, dat je kent als Twitter, zet nu artificiële intelligentie in om je in 1-2-3 bij te praten over trending nieuws.

Met deze nieuwe functie plaatst X zichzelf aan het front van een trend: meer en meer sociale media zetten AI in om jouw ervaring te verbeteren. Bovendien onderstreept dit de strijd tussen platformen om ons langer in hun eigen wereldje te houden, zonder dat je hoeft te switchen naar andere websites. Meer details? Dat lees je hier. 

Deel dit bericht op

Lees meer