menu
close_24px

AI- & Sociale Media Update: Meer bereik op Instagram? Gemini en Copilot in je workflow


 

Gemini en Copilot transformeren hoe je werkt

Google en Microsoft introduceren nieuwe functies die je dagelijkse werk efficiënter en gemakkelijker maken. Denk aan slimme zijpanelen in Google en een Workspace met autonome AI-assistenten in Microsoft Teams. Ja hoor, AI wordt steeds meer geïntegreerd in onze werkprocessen.

Nieuwsgierig? Lees dan snel verder 👈


ChatGPT en Reddit werken samen, terwijl Europa achterop hinkt

Er duiken constant nieuwe AI-samenwerkingen op en innovaties schieten als paddenstoelen uit de grond. Deze week richten we ons op een partnership tussen ChatGPT en Reddit. Daarnaast werpen we een blik op de achterstand van de EU op het gebied van AI.

Lees je even mee?


Zou jij Meta's AI-oortjes kopen? Meta zet in op AI en ligt onder vuur over veiligheid voor jongeren!

Zie je het al voor je? Draadloze oortjes met ingebouwde AI en een camera ... Het klinkt misschien als science fiction, maar Meta werkt eraan. Verder liggen ze ook onder de loep bij de Europese Commissie om te controleren of ze genoeg doen om jongeren te beschermen.

Daarnaast heeft Meta zich aangesloten bij het Frontier Model Forum. En voor de adverteerders onder ons: Meta introduceert video's in hun geautomatiseerde ADS catalogus. 

Alle details lees je hier. 

 

Meer bereik op Instagram en een nieuwe Story-functie

Wat is de sleutel tot meer bereik op Instagram? Een vraag die heel wat creators zich stellen, toch? Wel, Insta heeft deze week meer inzicht gegeven. Daarnaast testen ze een nieuwe feature genaamd "Lately". Met deze nieuwe functie worden je recentste Stories uitgelicht op je profiel.

Ontdek hoe je Instagram efficiënt inzet.

 

Antwoorden op een specifieke DM en LinkedIn AI-labels

Je kent het wel, zo’n lange chat waarin je even weg bent. Plots ben je terug en ‘oef’ je weet niet meer waar iemand nu precies op reageerde. Wel dat probleem is nu opgelost! Daarnaast worden er ook labels toegevoegd aan content die is gegenereerd door AI.

LinkedIn zet in op transparantie en duidelijkheid.

 

Van juridische stappen tot nieuwe TikTok video-features en initiatieven

Er gebeurt weer van alles bij TikTok! Acht TikTokkers klagen de VS aan, terwijl TikTok video's van 60 minuten test. Daarnaast lanceert TikTok een nieuwe manier voor artiesten om hun fans in de spotlight te zetten. Maar dat is nog niet alles! TikTok lanceert ook een nieuw certificaat, de Media Buying Certification, en introduceert het Change Makers Program. 

Wil je weten wat er allemaal speelt? Lees dan verder. 

 

Nu is het écht officieel, we gaan van Twitter naar X

Het moment is daar, X heeft officieel afscheid genomen van Twitter en gaat nu volledig als X door het leven. En als stap om negativiteit te vermijden, kiest X ervoor om likes voorgoed te verbergen. Interessant? De aanpassing is bedoeld om je aan te moedigen meer posts leuk te vinden.

In ieder geval, ontdek hier meer over deze 'alles-in-één-app'.

 

YouTube krijgt QR-codes, richtlijnen voor overtredingen en test Dream Track

YouTube lanceert enkele leuke nieuwtjes. Vanaf nu kun je QR-codes naast je advertenties plaatsen, ideaal voor interactie. YouTube zet ook stevig in op sportuitzendingen via YouTube TV. Voortaan laten ze ook precies zien wanneer regels zijn overtreden in video's. En YouTube test AI-muziek voor Shorts, genaamd Dream Track.

Lees er hier meer over. 🔍

Share this article on