SOCIALE MEDIA UPDATE: INSTAGRAM

LEES AL HET NIEUWS OVER INSTAGRAM HIER

Sociale media veranderen continu. Volg hier de laatste updates. Hier lees je elke nieuwe functie die Instagram aankondigt.

9 MEI

INSTAGRAM TEST TIKTOK-FEED

Instagram werkt hard aan de eigen app. Dat is al weken duidelijk. Maar nu komt er wel een héél grote update aan. De app van moederbedrijf Mèta werkt namelijk aan een TikTok-feed. Dat wil zeggen: full screen content over de feed, zoals we dat kennen van TikTok en Reels. 

Het is niet de eerste keer dat Instagram tests uitvoert met de feed. Zo probeerden ze via algoritmes de volgorde van de posts al te manipuleren. Maar die update hebben ze een aantal weken geleden teruggedraaid. En daar waren de gebruikers erg blij mee.

Met deze update gaat het weer meer in de richting van TikTok. Bijna een exacte kopie van de feed om zo de gebruikers langer op de app te houden.

2 MEI

BINNENKORT ZIE JE WIE ER ONLINE IS OP INSTAGRAM

Dat Facebook, Instagram en WhatsApp door 1 en hetzelfde bedrijf worden gerund, wist je allicht al. Dan verbaast je ook niet meer dan die apps verschillende tools, knoppen en mogelijkheden van elkaar kopiëren.

Zo hebben ze bij Instagram aangekondigd dat ze binnenkort zullen weergeven in de app wie van jouw volgers actief is. Een tool die we kennen van Facebook & Messenger.

Het is niet duidelijk of de functie momenteel al te gebruiken valt voor de Instagrammers in Europa. Als jij de tool al hebt, laat het zeker even weten. En anders komt het er binnenkort aan. Wanneer dat is, ontdek je dankzij Someflex als eerste.

EEN INSTAGRAM-NAAM MAG NU MEER DAN 30 TEKENS BEVATTEN

Weet je het al? Instagram heeft een belangrijke update doorgevoerd voor iedereen die slechts is in samenvatten. Zo kan je vanaf nu een Instagram Naam verzinnen die meer dan 30 tekens bevat. En of dat een belangrijke update is.

Zo zorgt een alleszeggende naam ervoor dat je beter vindbaar bent. Zo kunnen mensen jouw bedrijfskanaal vinden door te zoeken op zoekwoorden die in jouw naam staan.

Deze update is vanaf nu door iedereen te gebruiken. Check het nu zelf!

26 APRIL

INSTAGRAM TEST 'PINNED POSTS'

Het werd eerder al gelanceerd op TikTok en dus kan Instagram niet achterblijven. Er komen ‘Pinned Posts’ aan op de app van moederbedrijf Meta. Die ‘Pinned Posts’ moeten ervoor zorgen dat gebruikers kunnen kiezen om eender welke post vast te maken bovenaan het profiel. 

Een gelijkaardige functie is er natuurlijk al op Instagram met de ‘Highlights’. Op die manier kan je stories vastmaken aan jouw profiel. Als je binnen die stories ook posts plaatst, kan je natuurlijk al op een andere manier content ‘Pinnen’.

Maar nu komt er voor afzonderlijke posts toch ook een aparte knop. Wanneer die er voor alle gebruikers komt, is nog niet bekend.

ER KOMEN TEMPLATES AAN VOOR INSTAGRAM REELS

Instagram werkt aan de mogelijkheid om Templates toe te voegen aan Reels. Zo kan je met bestaande videotemplates aan de slag om video’s te bewerken. Dat gaat het voor gebruikers mogelijk maken om op een andere manieren video’s te bewerken. 

Daarnaast komt er ook audiosynchronisatie zoals we die kennen van TikTok. Daarmee zal het in de bewerking mogelijk zijn om de audio te 'matchen' met de videobeelden.

Wanneer deze tools beschikbaar worden, is nog niet bekend.

22 APRIL

INSTAGRAM MAAKT PRODUCT TAGS MOGELIJK

Voor alle gebruikers in de Verenigde Staten is het vanaf nu mogelijk om een product tag toe te voegen aan een post. Wanneer 1 van jouw volgers op die product tag klikt krijgen ze informatie te zien over het product om het dan ook meteen aan te kunnen schaffen. Ook in Europa krijgt een beperkte groep nu de mogelijkheid om deze functie te testen.

Momenteel blijft de testfase nog even actief. Wanneer de officiële nieuwe versie geactiveerd wordt voor alle gebruikers, is nog niet bekend. Vanaf er meer nieuws is, leest u het hier eerst.

29 MAART

INSTAGRAM WERKT AAN SPRAAKBERICHTEN ALS REACTIE OP STORIES

Meta werkt aan een nieuwe functie voor de Instagram-app. Zo willen ze gebruikers spraakberichten laten sturen als reactie op Instagram Stories. Dat blijkt uit een rapport van Engadget. Dit kan een nieuwe manier zijn om te reageren op tijdelijke content van vrienden op het kanaal. 

Maar er is een kanttekening. Door het toevoegen van deze optie kan het in conflict komen met zichzelf en haar eigen privacywetgeving. Maar volgens verschillende experts zullen die problemen weggewerkt kunnen worden. 

Wanneer de tool beschikbaar wordt, is nog niet bekend. Momenteel wordt ze uitgerold via de Verenigde Staten.

INSTAGRAM TEST EEN FULLSCREEN FEED

Instagram werkt aan een nieuwe update waarin een Instagram Fullscreen Feed werkelijkheid wordt. Deze feed zal zowel gelden voor de homefeed met de gewone feed-posts, Instagram Stories en Instagram Reels. Momenteel is het nog zo dat er kaderbalken rond de content staat bij het posten van foto’s en video’s. Maar die zal dankzij deze update verdwijnen.

Zo zetten ze opnieuw een stap richting TikTok. En niet alleen visueel. Ook de algoritmes zullen hierdoor veranderen. Zo zal het algoritme zich baseren op het gedrag van de gebruiker op afzonderlijke content van zijn of haar volgers.

Deze update is een ultieme stap naar de TikTok-kloon, en wordt momenteel verder uitgewerkt. Wanneer deze tool officieel uitgerold wordt, is nog niet bekend.

24 MAART

CHRONOLOGISCHE VOLGORDE IS WEER TERUG IN DE FEED

De grootste Instagram-fans onder ons hebben het misschien al ontdekt: de chronologische volgorde van Instagram-posts is ein-de-lijk terug. Nadat het platform jarenlang heeft geprobeerd op de populairste foto’s en video’s te pushen op de tijdlijn, komen de chronologische posts terug.

In december werd de aankondiging alvast gedaan. Dankzij deze update krijg je twee tijdlijnen. Eentje voor je favorieten. Dat is een lijst met favorieten die je zelf hebt samengesteld. Die komen dan in chronologische volgorde op jouw tijdlijn. Daarnaast heb je ook een lijst van de kanalen of profielen die je volgt.

Zo geeft Instagram toe aan de smeekbedes van de gebruikers.

23 MAART

ALLE GEBRUIKERS KUNNEN NU PRODUCTEN TAGGEN

Instagram werkt volop en voortdurend aan het vernieuwen van de features op de app. Zo maken ze het binnenkort mogelijk voor alle gebruikers om producten te taggen in posts. Oorspronkelijk was dat enkel mogelijk voor geverifieerde makers met een professioneel profiel. Maar daar heeft Instagram nu verandering in gebracht. Op deze manier kunnen merken een gratis boost krijgen nu iedereen ermee aan de slag kan. Zo krijgt de social commerce ook een volgende kans om te groeien op de verschillende platforms met eerdere updates van TikTok en WhatsApp.

Instagram wil van de feed het belangrijkste onderdeel van de app maken. De toekomst oogt goed voor de e-commerce. Wanneer deze update voor iedereen zichtbaar zal zijn, is nog niet bekend. Vanaf er meer nieuws beschikbaar is, hoor je het hier eerst.

22 MAART

INSTAGRAM TEST NIEUWE ‘GEPLANDE’ STICKER VOOR EVENEMENTEN

Instagram voegt opnieuw meer opties in de stories. En, daar komt dan nog een extra tool bij. Ze gaan namelijk aan de slag met het promoten van evenementen via de stories. Dat doet Instagram via een nieuwe sticker ‘Scheduled’.

Momenteel kan je evenementen al promoten via eigen posts. Daar heeft het onlangs nog een knop voor toegevoegd. Maar nu wordt dat dus ook mogelijk via de stories. Ook de countdown-sticker is bedoeld om evenementen te promoten.

In de laatste versie van Instagram is deze knop al beschikbaar. Ontdek zelf of jij deze tool al kunt gebruiken.

LEER 1 dag GRATIS over sociale media in SOMEFLEX15 MAART

INSTAGRAM LANCEERT MODERATOR-OPTIE IN IG LIVESTREAMS

Instagram is bezig met de integratie van een nieuwe optie binnen Instagram Livestreams. Je zal binnenkort een moderator kunnen toewijzen binnen een stream. De moderator zal de optie krijgen om opmerkingen te rapporteren of uitschakelen en kijkers te verwijderen. Zo zal de stroom van de inhoud binnen streams makkelijker te controleren zijn. Daarnaast zal ongepast gedrag sneller aangepakt kunnen worden.

Creators zullen de moderator kunnen toevoegen via de menu naast het commentaarvak. Van daar uit kan je als creator een moderator selecteren uit een lijst die Instagram voorstelt, of zelf een moderator zoeken.

10 MAART

INSTAGRAM VOORZIET TOOL DIE CREATORS IN DE KIJKER ZET

Instagram heeft een tool voorzien speciaal voor de creators. Binnenkort gaat het mogelijk zijn om ze in de kijker te zetten, ook al hebben ze de foto, video, reel niet zelf gepost. Zo kunnen fotografen, artiesten, schrijvers, en andere makers via een aparte knop getagd worden door de persoon die de content plaatst. 

Dat doen ze omdat het maken van content vaak veel moeite kost. Moeite die niet alleen uitgaat van degene die de foto plaatst, maar ook de cameraman, editor, make-up artist, en ga zo maar door. Die kan je binnenkort via een nieuwe knop afzonderlijk taggen.

Wanneer dat beschikbaar zal zijn voor iedere gebruiker is nog niet duidelijk.

9 MAART

INSTAGRAM SCHRAPT BOOMERANG-EN HYPERLAPSE-APP

Meta, het moederbedrijf van Instagram heeft beslist om de Boomerang-en Hyperlapse-app te verwijderen uit de Apple-en Google-Appstore. Dat moet volgens het bedrijf de focus ten goede komen.

Nochtans was Boomerang een zeer populaire app. Gemiddeld werd de app 26,000 keer per dag gedownload. In 2014 en 2015 werden deze apps gelanceerd om de gebruiksvriendelijkheid van Instagram te bevorderen. Maar in de tussentijd zitten deze tools gewoon in de Instagram-app. Dat maakte de app volledig overbodig.

3 MAART 

AUTOMATISCHE ONDERTITELS VOOR FEED-VIDEO’S

Instagram-creators zullen binnenkort gebruik kunnen maken van de functie om Instagram Feed Posts van automatische bijschriften te voorzien. En niet alleen bij feed posts, maar ook bij Reels via de bijschriften knop.

Via deze tool zullen video creators de mogelijkheid krijgen om hun doelgroep uit te breiden door ondertitels te plaatsen onder hun video’s. Zo kan je anderstalige volgers alsnog bereiken met jouw boodschap. Maar, zo zorg je er ook voor dat elke volger jouw video zonder geluid kan bekijken en wel gewoon mee is met de boodschap van jouw video.

Vanaf wanneer de tool voor iedereen beschikbaar wordt, is nog niet bekend.

22 FEBRUARI

INSTAGRAM VERHOOGT DE TIJDSLIMIET

Een tijdje geleden deed Instagram de update waarmee je een tijdslimiet van enkele minuten kon instellen zodat je jezelf kon beperken op Instagram te scrollen. Dat deden ze naar aanleiding van de ‘scrolverslaving’ waar veel gebruikers nu mee kampen. Maar die limiet hebben ze nu alweer gewijzigd.

De tijdslimiet werd opnieuw verlegd van enkele minuten naar 30 minuten. Deze update hebben ze heel stilletjes gedaan. Zonder dat breed uit te smeren. 

Op deze manier proberen ze de gebruiker toch weer langer op de app te houden.

Check onze agenda vol interessante online opleidingen over sociale media

15 FEBRUARI

LIKEN WE BINNENKORT INSTAGRAM STORIES?

Instagram heeft aangekondigd dat je in de nabije toekomst met een hartje zult kunnen reageren op een Instagram Story, zonder dat je daarbij een privé-bericht naar die persoon moet versturen. Die nieuwe functie zal ervoor moeten zorgen dat de inbox minder snel overstroomt na een populair verhaal.

Voor andere gebruikers zal het nog altijd onzichtbaar blijven om te zien wie een hartje heeft gegeven aan de story. Instagram is de functie momenteel volop aan het uitbouwen, maar nog lang niet iedereen kan ermee aan de slag.

Wanneer dat wel het geval is, valt nog af te wachten.

14 FEBRUARI

INSTAGRAM MAAKT WERK VAN BETERE BEVEILIGING

Instagram zet fel in op de Safer Internet Day. Dat doen ze onder andere door de tools ‘Security Checkup’ & ‘Your Activity’ uit te werken. Die eerste tool maakt het mogelijk om op 1 plek makkelijk, toegankelijk en snel jouw account te beveiligen. De app neemt je mee om alle beschikbare stappen te doorlopen.

Daarnaast kan je met ‘Your Acitivity’ alle interactie die gaande is op het platform en binnen jouw profiel bekijken. Alles komt hier terecht in 1 handig overzicht. 

Wanneer deze tools werkelijkheid worden, is nog niet bekend. 

31 JANUARI

META BRENGT AVATARS NAAR INSTAGRAM

Meta is al een tijd bezig met het implementeren van avatars op de verschillende platforms die eigendom zijn van het bedrijf. En dat is ook het geval voor Instagram. De persoonlijke avatars van Meta zijn straks ook op Instagram te gebruiken. Daarnaast zijn de gezichtsvormen verbeterd. Dat doen ze om de integratie van die avatars beter uit te rollen via die andere app van Meta.

De avatars zijn eerst in de Verenigde Staten, Mexico en Canada te gebruiken. Later rolt de functie uit naar de rest van de wereld. In de toekomst moeten de avatars onderdeel worden van de metaverse, een gedeelde virtuele wereld. 

31 JANUARI

INSTAGRAM VOEGT EXTRA KNOPPEN TOE IN STORIES

Instagram heeft in alle stilte gewerkt aan de uitbreiding van de poll-sticker voor de Instagram Stories. Zo zal je vanaf nu vier antwoordopties ter beschikking hebben binnen jouw poll. Dat is geweldig nieuws voor sociale media managers die op zoek zijn naar meer betrokkenheid bij hun volgers. Daarnaast is er ook ontdekt door een redacteur van socialmediatoday.com dat je de kleur van de vraag kunt aanpassen.

Dit zijn twee kleinere updates binnen het grote plaatje van de Instagram Stories en de pollsticker in het specifiek. Deze zullen voor het bredere publiek dan ook zeker een meerwaarde kunnen betekenen in de toekomst.

Deze update is vanaf nu te downloaden. Het vereist enkel de laatste versie van de app.

28 JANUARI

PLAN BINNENKORT LIVESTREAMS OP INSTAGRAM IN

Instagram heeft zijn nieuwe weergave van geplande livestreams op makersprofielen geschetst. Hierdoor wordt er een andere manier geboden om de aandacht te vestigen op komende live-uitzendingen in de app.

IG Live is uitgegroeid tot een belangrijk verbindingsoppervlak in de app. Zeker tijdens de pandemie. En nu Instagram ernaar streeft om de optie uit te breiden naar e-commerce, kan het vermogen om een effectievere IG Live-strategie uit te stippelen een grote hulp zijn.

Het lijkt misschien een relatief kleine toevoeging in het bredere schema, maar het kan een grote hulp zijn bij het verhogen van de bekendheid, en het krijgen van meer kijkers naar uw komende uitzendingen.

LEER 1 dag GRATIS over sociale media in SOMEFLEX

20 JANUARI

INSTAGRAM TEST BETALENDE ABONNEMENTEN

Instagram gaat influencers de mogelijkheid geven om betalende abonnementen aan te bieden aan hun volgers. Dat heeft Instagram-baas Adam Mosseri aangekondigd.

In eerste instantie zal Instagram de betalende functie uitrollen in de Verenigde Staten. Betalende volgers zouden dan zowel exclusieve stories als lives te zien kunnen krijgen. Via een paars symbool naast hun naam, zullen de makers hen ook gemakkelijk kunnen identificeren.

Wanneer en of deze functie ook naar Europa zal komen, is nog niet bekend.

12 JANUARI

KIES ZELF IN WELKE VOLGORDE JOUW FOTO’S KOMEN TE STAAN

Instagram test op dit moment een functie waarmee gebruikers volledig zelf kunnen kiezen welke fotoblokjes in welke volgorde te zien zijn op je profiel. De nieuwe optie zou via de profielinstellingen te vinden zijn.

Alessandro Paluzzi, een ‘nieuwe tool spotter’, heeft screenshots ontdekt over die functie. Daarop is een 'Edit Grid'-knop te zien. Klik je daarop, dan krijg je de fotoblokjes van je profiel te zien.

Vervolgens kun je blokjes oppakken en naar een andere plek toe slepen. Op die manier kun je bijvoorbeeld andere foto's bovenaan laten zien, waar ze het meeste opvallen. Of foto's die je liever wegmoffelt, ergens onderaan plaatsen.

Wanneer deze tool officieel gelanceerd zou worden, is helemaal nog niet bekend.

7 JANUARI

INSTAGRAM TEST DRIE MOGELIJKHEDEN OM FOTO'S IN TIJDLIJN TE SORTEREN

Instagram test de mogelijkheid tot het bekijken van foto's en video's in chronologische volgorde. Gebruikers kunnen binnenkort kiezen uit drie opties, schrijft directeur Adam Mosseri op Twitter.

De eerste noemt het bedrijf 'Home' en dat is de tijdlijn zoals deze nu voor alle gebruikers bestaat. De tweede optie heet 'Favorites' en toont foto's en video's van accounts die gebruikers zelf hebben geselecteerd in chronologische volgorde. De laatste mogelijkheid is 'Following', waarbij foto's en video's van alle accounts in chronologische volgorde worden weergegeven.

En zo komt Instagram tegemoet aan de roep van de vele gebruikers die wilden dat de chronologische functie terugkwam. Wanneer het voor iedereen beschikbaar wordt, is nog niet bekend.

22 DECEMBER

POSTS KOMEN WEER CHRONOLOGISCH IN DE FEED OP INSTAGRAM

Eén van de Instagram-topmannen, Adam Mosseri, heeft gezegd dat zijn bedrijf werkt aan een terugkeer van de chronologische weergave van de nieuwsfeed. Zo komen alle nieuwste berichten weer bovenaan te staan.

Een vergelijkbare optie bestaat al bij Twitter. Tussen 2016 en 2018 hadden zij geen chronologische weergave meer. Ondertussen kunnen gebruikers met een knop bovenaan de pagina makkelijk wisselen tussen een weergave van ‘meest recente’ en 'meest relevante' tweets. 

Wanneer deze functie beschikbaar zal zijn voor iedereen, is nog niet bekend. Vanaf dat wel het geval is, hoort u het hier eerst.

Check onze agenda vol interessante online opleidingen over sociale media

 

OUDERS KRIJGEN OP INSTAGRAM TOEZICHT OVER HET GEBRUIK

Meta zal vanaf maart volgend jaar Instagram van functies voor ouderlijk toezicht voorzien. Ouders of voogden zullen dan kunnen zien hoe lang tieners tijd besteden op Instagram en daar eventueel limieten aan stellen. 

Volgens Instagram komt er ook een optie waarmee tieners ervoor kunnen kiezen dat er een notificatie naar hun ouders wordt gestuurd als ze een account rapporteren. Op screenshots is daarnaast ook te zien hoe ouders toegang krijgen tot statistieken van het Instagram-gebruik. En ze denken ook aan de optie om een tijdslimiet in te schakelen. Die varieert van 30 minuten tot 3 uur per dag.

De opties voor ouderlijk toezicht moeten in maart 2022 beschikbaar komen. Volgens Instagram gaat het om een eerste versie en zullen er daarna meer opties volgen.

REAGEER BINNENKORT OP EEN COMMENT MET EEN REEL

Instagram is het al een tijdje aan het testen, maar onlangs heeft de app officieel aangekondigd dat gebruikers nu kunnen reageren op reacties met een Reel. Hierdoor komt er nog een manier om Reels te integreren in het Instagram-proces.

Zoals je in dit voorbeeld kunt zien, heb je nu ook de optie om op de blauwe Reels-knop te tikken om een videorespons te maken. Die verschijnt dan als een sticker die je naar de commentator kunt sturen, wanneer je op een reactie op een post reageert.

Dit is een andere manier om Instagram te helpen de betrokkenheid te vergroten. En terwijl speelt het ook in op de korte video trend. Het is ook -niet verrassend- bijna identiek dezelfde functie als die die TikTok in juni vorig jaar toevoegde.

Wanneer deze functie officieel verschijnt, is wel nog een raadsel.

LIVE-FOTO’S KUNNEN OP DEZE MANIER OP INSTAGRAM VERSCHIJNEN

Ken je de functie Live-Foto’s op de iPhone? Leuk, hé! Het is een beetje magie via de smartphone. Alleen zo jammer dat je die niet kunt posten op sociale media. Maar via een omweg zou dat binnenkort toch mogelijk zijn op Instagram. 

De workaround om Live Foto's op Instagram te posten is om de afbeelding als een "Boomerang" te posten.  Zo kan het dus toch. Een Instagram "Boomerang" neemt namelijk een verzameling foto's en plakt ze aan elkaar tot een hoogwaardige mini-video van één seconde die vooruit en achteruit speelt. Voor Live Foto's gebruikt de Boomerang-functie dan die ene foto. Meer is het niet.

Wanneer deze functie gelanceerd wordt, is nog niet bevestigd.

VIDEO’S OP INSTAGRAM STORIES WORDEN 60 SECONDEN LANG

Instagram gaat het binnenkort dan toch mogelijk maken om Stories van 60 seconden te plaatsen. Momenteel staat die limiet nog op 15 seconden. Die stap past perfect in de koers van Instagram om de strijd met video-app TikTok nog concreter en forser te gaan voeren. Sommige gebruikers hebben nu alvast toegang gekregen tot de uitgebreide Stories-functie.

Instagram test ook een aangepaste interface voor het plaatsen van verhalen. Daarbij zou het makkelijker worden om anderen te vermelden en locaties toe te voegen aan zo’n story. Er komt namelijk een specifieke knop voor, onderaan in de bewerkingsmodus van een story.

Wanneer deze functie voor iedereen beschikbaar zal zijn, is nog niet bekend.

30 NOVEMBER

INSTAGRAM TEST LANGERE VIDEO’S IN STORIES

Nadat het vorige maand werd gespot in het nieuws, heeft Instagram nu officieel een live test gelanceerd van 60-seconden video's in Stories. Dat zal betekenen dat langere videoclips niet langer opgesplitst worden in segmenten van 15 seconden. Instagram zegt dat de optie momenteel wordt getest met een kleine groep gebruikers.

De uitbreiding naar videoclips van 60 seconden in Stories is een volgende stap in de geleidelijke samensmelting van alle contenttypes binnen Instagram. Daarbij zal de app zich op een gegeven moment waarschijnlijk openstellen voor een schermvullende feed van Stories, feed posts en Reels, allemaal in één. Net zoals op TikTok.

HAAL VANAF NU INDIVIDUELE FOTO’S UIT EEN CARROUSEL

Instagram heeft een nieuwe tool gelanceerd, genaamd: ‘Carousel Deletion’. Met de 'Carousel Deletion'-functie is het voortaan mogelijk om een individuele foto uit een fotocarrousel te verwijderen. Volgens Mosseri, een gekend expert die dergelijke nieuwigheden meteen onderschept, is dit een functie waar gebruikers al lang naar vragen. 

En nu is het Instagram gelukt om de gebruikers tegemoet te komen. Deze functie is voorlopig echter alleen nog beschikbaar voor iOS-gebruikers.

ZO GEEF JE IN DE TOEKOMST SNELLER KLACHTEN AAN

Instagram is volop bezig met de uitrol van tools om de beveiliging en klantendienst te versterken. Dat doen ze met de lancering van de functie genaamd 'Rage Shake'. 

Daarmee kunnen gebruikers voortaan een probleem melden zonder op een knop te drukken. Als er bijvoorbeeld een storing is, waardoor de app niet meer goed te gebruiken is, kunnen gebruikers hun telefoon schudden waarna er een optie op het scherm moet verschijnen waarop je een klacht kunt indienen.

Wanneer deze functie officieel gelanceerd wordt, is nog niet bekend.

6 OKTOBER

NIEUW VIDEOFORMAT OP INSTAGRAM

Het grote nieuws blijft maar komen over Instagram. Want heet van de naald hebben ze aangekondigd te werken aan een nieuw videoformat binnen de app. En dat format zal de IGTV en Feed-video’s combineren. 

Gedaan met de twijfel over waar je nu jouw video moet posten als hij minder lang is dan 60 seconden. Hoe gaat dat eruit zien? Wel, de video’s komen terecht in de Feed en als ze langer dan 60 seconden duren, komt daar de preview van het volledige filmpje te staan. Daarna krijg je ook extra functies ter beschikking.

Zo zal je filters op de video kunnen plaatsen. Kan je binnen Instagram ook gaan knippen in het filmpje, en kan je daar rechtstreeks personen en locaties taggen.

Groot nieuws dus. Wij wachten vol ongeduld af tot het in België mogelijk zal zijn.

LEER 1 dag GRATIS over sociale media in SOMEFLEX

Deel dit bericht op

Lees meer