SOCIALE MEDIA UPDATE: LINKEDIN

LEES AL HET NIEUWS OVER LINKEDIN HIER

Sociale media veranderen continu. Volg hier de laatste updates. Hier lees je elke nieuwe functie die LinkedIn aankondigt.

 

21 MEI

Antwoorden op een specifieke DM en LinkedIn AI-labels

LinkedIn maakt het nu makkelijker om te reageren op specifieke berichten en lanceert AI-labels. Benieuwd naar de details?

Je kent het wel, zo’n lange chat waarin je even weg bent geweest. Plots ben je terug en ‘oef’ je weet niet meer waar iemand nu precies op reageerde. Dat probleem is voortaan opgelost! Je kunt nu lang drukken op een bericht en vervolgens “Antwoorden” selecteren. Je reactie verschijnt dan direct onder het gekozen bericht. Dit maakt het eenvoudiger om lange gesprekken te voeren en ervoor te zorgen dat iedereen weet waar je op reageert.

Deze functie was al beschikbaar via desktop, maar nu kun je dit ook in de mobiele app doen. Dit is misschien geen enorme verandering, maar het maakt het onderhouden van directe verbindingen op LinkedIn een stuk makkelijker. LinkedIn blijft zijn DM-functies verbeteren om beter in te spelen op hoe we vandaag de dag het meest communiceren.

Verder voegen ze nu ook labels toe aan AI-gegenereerde content. En net zoals met andere sociale mediakanalen, gebeurt dit in samenwerking met de Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA). Als er een AI-gegenereerde afbeelding op LinkedIn wordt geplaatst, zie je nu een klein C2PA-label in de rechterbovenhoek van de afbeelding. Door op dit icoon te tikken, kun je meer informatie over de afbeelding zien.

Deze tags worden automatisch toegevoegd op basis van de codegegevens die in de afbeelding zijn ingebed. Dit helpt om de transparantie te verbeteren en de verspreiding van “deepfake” content en andere misleidende beelden te beperken.

Het is belangrijk dat gebruikers begrijpen wat deze labels betekenen, vooral met het oog op aankomende verkiezingen en de mogelijke invloed van AI-gegenereerde content op de publieke opinie. Door deze labels direct en automatisch toe te voegen, helpt LinkedIn om de integriteit van de gedeelde content te waarborgen.

Met deze nieuwe functies zet LinkedIn stappen vooruit. Enerzijds maken ze het ons makkelijker om duidelijke gesprekken te voeren en anderzijds zorgen ze voor meer transparantie rondom AI-gegenereerde content.

Bronnen:

Social Media Today - LinkedIn Rolls Out Option to Reply To Specific DMs on Mobile

Social Media Today - LinkedIn Adds Labels for AI Generated Content

14 MEI

LinkedIn publiceert inzichten in het gebruik van AI op de werkvloer

Benieuwd hoe AI jouw werk en carrière beïnvloedt? LinkedIn heeft samen met Microsoft een nieuw rapport uitgebracht dat laat zien hoe AI-tools de werkvloer veranderen. We lichten enkele belangrijke inzichten toe. 

In het rapport staat dat het gebruik van AI in de afgelopen zes maanden bijna is verdubbeld. Momenteel gebruikt zo’n 75% van ons AI-tools in het dagelijkse werk. Dat is een hoog percentage en laat zien hoe belangrijk AI aan het worden is. Toch maakt 53% van de mensen zich zorgen over AI. De grote vraag is: “Zal deze tool ons vervangen?”
LinkedIn - gebruik AI op het werk

Gelukkig is er een simpel antwoord. Het idee achter AI-tools is meestal niet om jou te vervangen, maar om je te ondersteunen en specifieke taken makkelijker te maken. AI kan veel taken sneller en efficiënter uitvoeren, maar menselijke kennis en ervaring blijven nodig om de resultaten goed te begrijpen en te gebruiken.

Jongeren adopteren en gebruiken AI-toepassingen supersnel. Dit betekent dat AI, net als sociale media destijds, in de toekomst nog belangrijker wordt. Omdat deze generatie ermee opgroeit, zullen ze veel sneller nieuwe toepassingen zoeken en vinden. Daarom is het superbelangrijk om op de hoogte te blijven van hoe AI jouw werk kan ondersteunen. Ook werkgevers zijn zich hiervan bewust en zoeken talent met AI-skills.LinkedIn - werkgevers zoeken AI-skilled mensen

Wist je trouwens dat in de afgelopen zes maanden veel mensen LinkedIn Learning-cursussen volgden om AI-vaardigheden te leren? Vooral copywriters, designers en marketeers voegen AI-vaardigheden zoals ChatGPT en Copilot toe aan hun profielen. En vacatures die AI-skills vermelden, trekken 17% meer sollicitanten aan dan vacatures zonder deze vermelding.LinkedIn AI aptitude across roles

Kortom, het rapport ‘AI at Work’ laat zien hoe AI de werkvloer verandert en waarom het belangrijk is om AI-vaardigheden te leren. Werkgevers zoeken steeds vaker naar mensen met deze vaardigheden, dus zorg ervoor dat je bijblijft met deze technologie.

Bron:

Social Media Today - LinkedIn Shares Insight Into Professional Use of Generative AI

7 MEI

Update: spelletjes op LinkedIn nu live!

Herinner je ons artikel van 19 maart nog? We vertelden toen dat LinkedIn spelletjes zou gaan introduceren. Wel, die dag is aangebroken – de spellen staan live!

 

Er zijn drie verschillende spelletjes, elk met een eigen insteek:

  • Pinpoint - Hier moet je snel woorden in de juiste categorie plaatsen. Het test je snelheid en woordkennis in een race tegen de klok.
  • Queens - Dit spel lijkt op sudoku, maar met koninginnen. Je taak is om koninginnen strategisch op een bord te plaatsen, zodat ze elkaar niet kruisen in rijen, kolommen of regio’s.
  • Crossclimb - Een combinatie van kruiswoordpuzzels en ladderwoorden. Vind de juiste woorden en plaats ze in een volgorde waarbij elk woord slechts één letter verschilt van het volgende en vorige woord.

Zin om het eens te proberen? Ga naar het tabblad ‘Mijn netwerk’ op je LinkedIn-app of bezoek direct linkedin.com/games op je computer. Neem een speelse pauze, daag jezelf uit en misschien wordt je naam wel zichtbaar op de scoreborden. 

Bronnen: 

TechPulse – LinkedIn introduceert drie spelletjes om tegen je netwerk te spelen

Social Media Today – LinkedIn Launches In-Stream Games With Competitive User Rankings

23 APRIL

Versterk je zichtbaarheid met LinkedIn's nieuwe premium bedrijfspagina! 

Ben je voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om jouw organisatie zichtbaar te maken op LinkedIn? Dan hebben we spannend nieuws voor je! LinkedIn introduceert namelijk een gloednieuwe abonnementsoptie: Premium Bedrijfspagina’s, ontworpen om jouw organisatie te helpen met unieke functies die voorheen niet beschikbaar waren.

Wat mag je verwachten van zo’n 'Premium Company Page'? Vergelijk het gerust met je persoonlijke LinkedIn Premium diensten, maar dan helemaal afgestemd op organisaties. Voor ongeveer 93 EUR per maand biedt deze service je de kans om je onderneming of organisatie prominent in de kijker te zetten met geavanceerde features zoals:

  • Aangepaste Call-to-Action (CTA) knoppen - Personaliseer de naam van je CTA-knop die linkt naar elke gewenste URL—perfect om specifieke acties van je volgers te stimuleren.
  • Bezoekersinzichten - Wie heeft er mijn pagina bezocht? Ontvang gedetailleerde rapporten over wie je bedrijfspagina heeft bezocht, voorbij de standaard demografische overzichten.
  • Aangepaste testimonials - Je kunt nu een testimonial of quote van een klant prominent op je LinkedIn-pagina plaatsen, eventueel met een afbeelding erbij.
  • AI-gestuurde post assistentie - Deze tool helpt je om een eerste versie van je bedrijfsposts te schrijven, die je vervolgens kunt verfijnen en aanpassen.
  • Auto-uitnodigingen voor betrokken leden - Mensen die interactie hebben met je content kunnen automatisch worden uitgenodigd om je pagina te volgen, wat helpt om je publiek met minder moeite te vergroten.

Deze nieuwe features kunnen je zichtbaarheid en betrokkenheid op LinkedIn aanzienlijk verbeteren. Het AI-gestuurde hulpmiddel voor het schrijven van posts bijvoorbeeld, bespaart je tijd en kan de kwaliteit van je content verhogen. En, de inzichten in paginabezoekers bieden waardevolle data die je kunt gebruiken voor leadgeneratie en netwerkuitbreiding.

Hoewel de nieuwe functies aantrekkelijk zijn, is de prijs van 93 EUR per maand mogelijk een drempel voor kleinere ondernemingen. Daarnaast moet je als organisatie afwegen of de aangeboden features echt de extra kosten waard zijn, gezien sommige functies, zoals AI-gestuurde schrijfhulp, ook via externe apps beschikbaar zijn.

LinkedIn's Premium Bedrijfspagina’s zijn een spannende nieuwe mogelijkheid voor organisaties die hun sociale media-investering willen maximaliseren. Wil je leads genereren, je merk versterken of simpelweg je netwerk uitbreiden? Deze service biedt waardevolle tools om deze doelen te bereiken.

Bronnen:

Social Media Today - LinkedIn’s Testing a Premium Company Pages Business Subscription Option

TechCrunch - LinkedIn testing Premium Company Page subscription with AI-assisted content creation

16 APRIL

Van uitgebreide reclameoptie en een verificatiebadge tot LinkedIn collab artikelen 

LinkedIn zit niet stil en rolt nieuwe functies uit die jou als professional zeker gaan boeien. Klaar om te ontdekken wat er allemaal nieuw is? 

Zie je het al voor je? Je advertenties niet alleen op LinkedIn, maar ook op het grote scherm in de huiskamer. Met de lancering van Connected TV (CTV) en Live Event Ads biedt LinkedIn nu de mogelijkheid om via streamingdiensten zoals NBCUniversal invloedrijke beslissers te bereiken. Dit opent een wereld van mogelijkheden om campagnes uit te breiden en je merk prominent in beeld te brengen tijdens sleutelmomenten.

LinkedIn pakt ook recruitment scams aan met een gloednieuwe verificatiebadge voor recruiters. Hiermee kun je jouw identiteit bevestigen en een officiële badge verdienen, wat vertrouwen wekt bij potentiële kandidaten. Deze stap zorgt voor meer authenticiteit en betrouwbaarheid in het wervingsproces. En op deze manier weten kandidaten dat ze met een echte vertegenwoordiger van jouw organisatie te maken hebben.

Daarnaast maakt LinkedIn het delen van je expertise makkelijker met de introductie van 'Collaborative Articles'. Via een handige snelkoppeling in de postcomposer word je gelinkt aan artikelen waar jouw kennis en ervaring van pas kunnen komen. Dit is een uitstekende kans om jezelf als thought leader op de kaart te zetten en actief bij te dragen aan relevante discussies in jouw vakgebied.

Ziezo, met deze updates blijft LinkedIn een essentieel platform voor iedereen die serieus bezig is met professionele ontwikkeling en netwerken. Welke van deze nieuwe functies ga je als eerste uitproberen?

Bronnen:

Social Media Today - LinkedIn Launches Connected TV and Live Event Ads for B2B Marketers

Social Media Today - LinkedIn Announces Verification for Recruiters To Help Address Scam Pitches

Social Media Today - LinkedIn Adds Shortcut To Find Collaborative Articles You Can Contribute To

27 MAART

Een TikTok-achtige videofeed, LinkedIn DM’s voor iedereen en dynamische UTM-parameters

LinkedIn blijft steeds verrassende nieuwtjes introduceren. Deze week werden we van onze stoel geblazen met enkele kei-interessante updates. 

Een videofeed op LinkedIn

Videocontent is koning. En jazeker, ook LinkedIn snapt dit en wil natuurlijk niet achter blijven. Daarom zetten ze in op videocontent door de introductie van een gloednieuwe videofeed. Deze verandering leunt op de trend van verticale TikTok video's, maar dan wel gericht op professionele content. 

Hoe gaat het eruit zien? Wel, er komt een nieuwe ‘Video’ tab. Tik hierop en voilà je wordt ondergedompeld. Video’s zullen ons scherm vullen van boven tot onder. En zo swipe je dan makkelijk doorheen zakelijke inzichten, tips en verhalen, allemaal gepresenteerd in een verticale format.

Bron: Social Media Today

De grote vraag is nu, wanneer krijgen we dit te zien? LinkedIn is momenteel deze feature aan het testen in een kleine bètaversie. Dat betekent dat het nog even gaat duren voordat iedereen ermee aan de slag kan. Maar geen zorgen, het wachten is het waard. Zodra de tests succesvol zijn, vind je de nieuwe videofeed rechtstreeks in de navigatiebalk van de app. Verwacht vooral een mix van content die zowel vermaakt als informeert. Van snelle carrièretips tot diepgaande zakelijke inzichten, en ja, misschien zelfs die felbegeerde kijkjes achter de schermen bij organisaties waar je altijd al meer over wilde weten. Het unieke aan LinkedIn’s videofeed is de focus op professionele groei en ontwikkeling, iets wat je op TikTok misschien niet zo snel terug gaat vinden. 

Directe communicatie met organisaties

Het is officieel! LinkedIn heeft de deuren wijd opengezet voor een nieuwe manier van communiceren met bedrijfspagina's. Sinds 14 juni 2023 is de DM-functie, oftewel Directe Messaging, voor bedrijfspagina's een realiteit geworden. En nu rollen ze het eindelijk uit voor iedereen. 

Met een simpele druk op de 'Bericht' knop, direct zichtbaar op het bedrijfsprofiel, wordt het een fluitje van een cent om direct in gesprek te gaan met jouw favoriete merken of die droomwerkgever. Deze functie verkleint de kloof tussen organisaties en LinkedIn-gebruikers. Het faciliteert niet alleen het initiëren van gesprekken, maar stimuleert ook meer persoonlijke en zinvolle interacties.

Slimmer campagnebeheer met dynamische UTM-parameters

Voor de marketeers die altijd op zoek zijn naar manieren om hun campagnes te optimaliseren, heeft LinkedIn iets nieuws: dynamische UTM-parameters. 

Door het toevoegen van dynamische UTM-parameters aan je campagne-URL's, kun je nu precies zien waar je kliks vandaan komen. Dit biedt niet alleen waardevolle inzichten in het succes van je marketinginspanningen, maar stelt je ook in staat om je strategieën fijner en effectiever af te stemmen. Het mooie is dat deze dynamische UTM's zowel statische als variabele elementen kunnen bevatten, waardoor je een rijkere dataset voor analyse hebt. En omdat privacy tegenwoordig enorm belangrijk is, werken deze parameters zonder ‘third party cookies’ en gebruiken ze geen IP-adressen. Helemaal in lijn met de nieuwste privacywetgeving.

 

LinkedIn wordt een steeds krachtiger platform voor zowel je persoonlijke groei als je organisaties. Wij zijn alvast benieuwd naar deze features en denken na over hoe we ze kunnen integreren in onze strategie. Jij ook?

Bronnen:

Social Media Today - LinkedIn Tests New Dedicated Video Feed

TechCrunch - LinkedIn is experimenting with a TikTok-like video feed in its app

Social Media Today - LinkedIn’s Rolling out Company Page Messaging to All Brands

Social Media Today - LinkedIn Adds Dynamic UTM Parameters to Campaign Tracking

 

19 MAART

Van thought leadership tot puzzelspelletjes op je LinkedIn app

Deze week komen we opdagen met LinkedIn updates die variëren van het uitbreiden van de Thought Leader advertentiemogelijkheden tot het introduceren van competitieve puzzelspellen. 

Thought Leadership ads en collaboratieve artikelen

LinkedIn verruimt de grenzen van ‘branded content’ door organisaties de kans te geven om élke post binnen de app onder de aandacht te brengen. Deze nieuwe aanpak is helder en krachtig. Als organisatie kun je nu alles, van klantreviews tot expertinzichten, rechtstreeks met je doelgroep delen. Stel je voor, jouw merkverhaal verteld door de authentieke stemmen in je netwerk.

Maar LinkedIn gaat verder dan alleen reclame. Met "Collaborative Articles" haalt het platform de kracht van AI en gemeenschappelijke expertise naar voren. Experts worden uitgenodigd hun kennis te delen op basis van AI-gestelde vragen, waarmee ze niet alleen hun eigen zichtbaarheid versterken, maar ook bijdragen aan een diverser en rijker platform. En als kers op de taart? De mogelijkheid om een 'Community Top Voice' badge te verdienen, een erkenning die de waarde van bijdragen bevestigt en stimuleert.

LinkedIn brengt spelletjes naar app

Klinkt dit onverwachts? Wel, dat is het ook! LinkedIn, traditioneel hét professionele netwerk, verrast ons met een frisse wending: de introductie van spelletjes in de app. Vergeet even het netwerken en het lezen van leerrijke artikelen, want LinkedIn wil dat je ook wat ontspanning vindt tussen de zakelijke updates door. 

Maak kennis met 'Queens', 'Crossclimb', en 'Inference' - puzzelspellen die meer zijn dan zomaar tijdverdrijf. Ze dagen je uit, versterken de band met je collega's en lokken gesprekken uit. Wat deze spelletjes extra bijzonder maakt? Jouw scores helpen mee aan de ranglijst van je organisatie, waardoor er een compleet nieuwe dimensie van samenwerking en competitie ontstaat op het platform. 

Maar hier rijst een cruciale vraag: hoe zullen deze speelse toevoegingen resoneren binnen een netwerk dat zijn waarde vindt in zakelijkheid en professionaliteit? Enerzijds kunnen deze spellen een welkome afwisseling bieden, de teamgeest bevorderen en zelfs dienen als ijsbrekers in professionele relaties. Anderzijds roept het vragen op over de richting waarin het platform zich beweegt. Gaan we naar een meer ontspannen platform of blijft de zakelijke kern van LinkedIn onaangetast?

De toevoeging van spelletjes aan LinkedIn brengt een interessante dynamiek met zich mee. Het belooft gebruikers niet alleen een unieke manier om te ontspannen, maar het zet ons ook aan het denken over de balans tussen professionaliteit en plezier binnen professionele netwerken. 

De tijd zal leren of deze vernieuwing LinkedIn's positie zal versterken of dat het juist een zoektocht naar identiteit uitlokt.

Bronnen:

Social Media Today - LinkedIn Will Now Enable Brands to Sponsor Any Organic Post in the App

Social Media Today - LinkedIn Outlines Next Steps for Its Collaborative Articles Option

Social Media Today - LinkedIn Experiments With Puzzle Games In-Stream

TechPulse - Geen grap - LinkedIn brengt spelletjes naar app

Tweakers - LinkedIn wil competitieve puzzelspellen toevoegen aan het platform

12 MAART

LinkedIn vernieuwt met 'Next Role Explorer', AI en nieuwe functie

LinkedIn bewijst opnieuw waarom ze hét platform zijn voor professionele ontwikkeling en netwerken. Met een reeks nieuwe tools en functies, richt LinkedIn zich volledig op het ondersteunen van jouw carrière en het versterken van je professionele netwerk.

Ontdek 'Next Role Explorer', de nieuwste toevoeging van LinkedIn, ontworpen om je volgende carrièrestap binnen je huidige organisatie te visualiseren. Ben je bijvoorbeeld een data-analist met ambities in marketing? Dan onthult 'Next Role Explorer' het traject van collega's die je voorgingen, compleet met de benodigde skills voor deze overstap. Het voelt alsof je een persoonlijke carrièregids hebt die licht werpt op nieuwe interne mogelijkheden.

En LinkedIn gaat verder. Het platform omarmt generatieve AI-technologie om je ervaring te verrijken, zonder in te boeten aan authenticiteit. Denk aan collab artikelen waar jij je kennis kunt delen, of AI-gestuurde suggesties die je profiel beter maken. En met Premium AI-features haal je zelfs nog meer voordelen uit het kanaal, waardoor LinkedIn jouw go-to blijft voor professionele groei.

Gezien de impact van generatieve AI op de arbeidsmarkt, speelt LinkedIn hierop in door 250 AI-cursussen gratis aan te bieden tot 5 april. Of je nu je kennis over AI wil verdiepen of zoekt naar manieren om AI in je werk te integreren, LinkedIn Learning staat voor je klaar.

Tot slot heeft LinkedIn ook de 'Wie heeft jouw profiel bekeken?' functie verbeterd door meer context toe te voegen aan waarom iemand als 'interessant' wordt beschouwd. Misschien is het iemand die jouw droomjob aanbiedt, of een topexpert in jouw vakgebied. Deze update maakt het makkelijker om te begrijpen waarom bepaalde mensen een kijkje nemen op jouw profiel en hoe je daarop kunt inspelen.

Met deze innovaties bevestigt LinkedIn zijn inzet om jou te voorzien van de beste tools en inzichten voor succes in een steeds veranderende arbeidsmarkt.

Bronnen:

Social Media Today — LinkedIn Launches New Tools to Assist in Internal Career Progression

Social Media Today — How LinkedIn Assesses the Value of Its Generative AI Features

Social Media Today — LinkedIn Adds New Context Within Its Who Viewed Your Profile Display

5 MAART

LinkedIn kiest voor sectorgerichte content en kennisdeling

Er waait een frisse wind doorheen LinkedIn en deze is speciaal voor iedereen die zich graag verdiept in hun vakgebied. Jazeker, LinkedIn, ons vertrouwde platform voor professionele groei en netwerken, heeft zojuist een spannende wending aangekondigd. Het platform zet vol in op content die specifiek gericht is op jouw branche, en dat betekent nog meer waardevolle inzichten en kennis. 

Zie je het al voor je? Je logt in op LinkedIn en je feed staat vol met artikelen, podcasts, en video's die niet alleen interessant zijn, maar ook nog eens superrelevant voor wat jij doet. LinkedIn heeft gezien dat we allemaal smullen van updates en conversaties die echt ergens over gaan. Daarom schuiven ze de spotlight van individuele creators naar professionele uitgevers die content maken die ons helpt beter te worden in onze job of om die droombaan te scoren.

LinkedIn werkt nu samen met meer dan 400 nieuwsuitgevers wereldwijd. Hun redactieteam geeft deze uitgevers een seintje over trending topics zodat ze hun posts kunnen afstemmen op wat er leeft. Het doel? Meer positieve en informatieve interacties op het platform.

En er is meer! LinkedIn is ook druk bezig om hun ‘podcast’ netwerk uit te breiden en experimenteert met nieuwe video sponsoring voor geselecteerde uitgevers. Dit betekent nog meer hoogwaardige content om te ontdekken, direct in je LinkedIn feed.

Oh, en laten we de LinkedIn nieuwsbrieven niet vergeten. Die zijn ook enorm in populariteit gestegen, met een toename van 150% in het aantal gepubliceerde nieuwsbrieven door uitgevers en journalisten op het platform het afgelopen jaar. Dit biedt een schat aan mogelijkheden om je te verdiepen in specifieke onderwerpen die je interesseren.

Met deze bewegingen zet LinkedIn zich steviger neer als dé plek waar je moet zijn voor diepgaande, waardevolle inzichten in je vakgebied. Ze maken het makkelijker dan ooit om bij te blijven en jezelf te ontwikkelen.

Bron:

Social Media Today - LinkedIn Outlines Renewed Focus on Industry-Specific Content and Knowledge Sharing

27 FEB

LinkedIn vernieuwt met een nieuwe algoritmestrategie en nieuwe AI-Recruitment tools

Goed nieuws voor elke ambitieuze professional! LinkedIn barst van de updates die je strategie op het platform nog beter gaan maken. Van verfijnde algoritme tweaks tot geavanceerde AI-gestuurde recruitment tools, wij doken in de recentste innovaties om jou compleet bij te praten.

Een nieuwe draai aan het algoritme

Je leest het goed, LinkedIn heeft gesleuteld aan zijn algoritme met een duidelijke boodschap: waardevolle content primeert. Vergeet de vluchtige trends van vandaag; het platform spoort je aan om diepgaande, inzichtelijke posts te creëren die ‘evergreen’ zijn. Stel je voor dat je een verhelderend artikel deelt over marketingstrategieën. LinkedIn belooft nu dat dergelijke content maanden, zo niet jaren, relevant blijft voor geïnteresseerden in dat domein. Dit is dus je kans om expertise te delen en specifieke doelgroepen te bereiken.

En er is meer. LinkedIn keert 'clickbait' de rug toe. Die ooit zo populaire "lees meer"-techniek? Verleden tijd. LinkedIn heeft besloten deze klikken niet langer te interpreteren als waardevolle interactie. Het advies is duidelijk: wees authentiek, deel je ware expertise. We zijn alvast benieuwd naar de posts die binnenkort onze feed gaan verrijken.

AI-Driven Recruitment updates

Op het gebied van werven en rekruteren blijft LinkedIn innoveren met AI-gestuurde tools. Het platform introduceert 'conversatie' prompts die het mogelijk maken, voor recruiters of professionals, om in een natuurlijke taal te beginnen met hun zoektocht naar de perfecte kandidaat of vacature. Deze aanpak interpreteert je woorden en vertaalt ze onmiddellijk naar nauwkeurige projectfilters en zoekcriteria, waardoor de zoekervaring intuïtiever en efficiënter wordt. 

Daarnaast heeft LinkedIn de manier waarop we het recruitmentproces volgen opnieuw uitgevonden door verbeterde trackingmogelijkheden te bieden. Met de introductie van flexibele pipeline statussen krijg je als recruiter een duidelijker beeld van elke stap in het proces. Dit zorgt niet alleen voor een gestroomlijnde workflow, maar maakt het ook mogelijk om kandidaten met meer zorg en precisie te beheren.

Dus, ben je een werkgever op zoek naar talent? Of een professional op zoek naar je volgende carrièrestap? LinkedIn’s nieuwste AI-updates zijn ontworpen om je te helpen slagen met meer gemak en precisie. Heb jij de kans al gehad om deze indrukwekkende tools uit te proberen?

LinkedIn’s eerste Premium campagne

En dan: heb je het al gespot? De lancering van LinkedIn’s Premium campagne? Een primeur! LinkedIn promoot nu actief de voordelen van zijn Premiumabonnement, speciaal gericht op carrièreontwikkeling en het uitbreiden van je professionele zichtbaarheid. Misschien is dit hét moment om een Premiumabonnement te overwegen? 

 

 

Dus in een notendop: het is tijd om jouw LinkedIn strategie eens kritisch onder de loep te nemen. Richt jij je al op het delen van waardevolle kennis? Maak je gebruik van de nieuwste AI-tools voor recruitment? En hoe sta jij tegenover de voordelen van een Premiumabonnement?

Bronnen: 

Social Media Today - LinkedIn Shares Insights Into Its Latest Feed Algorithm Updates

Social Media Today - LinkedIn Adds More AI-Powered Options to Its Recruiter Platform

Social Media Today - LinkedIn Launches Ad Campaign for Premium Subscription Offering

 

13 FEB

LinkedIn lanceert een tool voor nauwkeuriger campagneplanning

Ben je actief in de marketingwereld en werk je samen met marketingbureaus? Dan heb ik goed nieuws voor je! LinkedIn heeft namelijk een nieuwe API voor mediaplanning gelanceerd, speciaal gericht op marketingbureaus. Met behulp van deze API kunnen bureaus direct toegang krijgen tot gedetailleerde gebruikersgegevens van LinkedIn, waardoor ze nauwkeurigere en effectievere campagnestrategieën kunnen ontwikkelen.

Maar wat kun je nu precies met deze API? Allereerst kun jij je campagnes nog nauwkeuriger targeten op basis van demografische gegevens, functie, branche en online gedrag. Daarnaast kun je voordat je jouw budget besteedt al het verwachte bereik en de frequentie van je campagnes zien. Ook kun je met behulp van de API betere scenarioplanning uitvoeren en meetbare resultaten behalen. En last but not least, je kunt je campagnes sneller optimaliseren op basis van realtime data.

Hoe werkt het precies? Momenteel is de Media Planning API alleen beschikbaar voor marketingbureaus via hun accountmanagers bij LinkedIn. Deze bureaus kunnen de API integreren met hun eigen tools en analyses om zo gepersonaliseerde en effectieve LinkedIn-campagnes te creëren.

Deze nieuwe API is een belangrijke stap voorwaarts in de ontwikkeling van LinkedIn-adverteren. Door bureaus meer data en inzichten te geven, helpt LinkedIn hen om effectievere campagnes te creëren die betere resultaten behalen voor hun klanten.

Bron:

Social Media Today - LinkedIn Launches New Media Planning API 

6 FEB

Vaarwel aan de LinkedIn ‘Creator Mode’ en hallo AI-gedreven netwerken!

Vraag jij je soms af hoe je jouw professionele voetafdruk op LinkedIn kunt vergroten? Of, misschien worstel je met hoe je meer zinvolle connecties maakt op dit gigantische netwerkplatform? Wel, LinkedIn heeft zonet een paar flinke veranderingen doorgevoerd die jouw manier van netwerken compleet gaan veranderen. 

Eerst en vooral, zegt LinkedIn vaarwel tegen de 'Creator Mode'. Een functie die onze zichtbaarheid op het platform een boost gaf met coole tools zoals hashtags koppelen aan je profiel en een 'Uitgelicht' rubriek toevoegen. Maar geen zorgen, de essentie van deze modus verdwijnt niet echt. Hoewel profielhashtags en het overschakelen zullen verdwijnen kiest LinkedIn er voortaan voor om deze tools beschikbaar te maken voor iedereen, Creator Mode of niet. Dus ja, je kunt nog steeds shinen op LinkedIn met enkele handige features! De 'Volgen' knop blijft, en de 'Over mij' sectie? Die staat weer bovenaan je profiel.

Ondertussen breekt LinkedIn opnieuw records met engagement, en dat allemaal dankzij de magie van AI. Met nu meer dan een miljard leden – jazeker dat lees je goed! - zorgt LinkedIn ervoor dat iedereen, van content creators tot jobzoekers, een gepersonaliseerde ervaring krijgt. Stel je voor dat je een post maakt en LinkedIn suggereert automatisch de beste manier om deze te delen. Of dat je makkelijk gesprekken kunt starten met AI-gestuurde berichtprompts. Inderdaad, dat is de kracht van AI op LinkedIn.

https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/Premium-AI-Messaging.gif?w=341

Nu wordt het pas echt leuk! LinkedIn introduceert twee gloednieuwe feeds in het 'Netwerk' tabblad: 'Groei' en 'Catch-Up'. 'Groei' is jouw go-to plek voor nieuwe connectiemogelijkheden, terwijl 'Catch-Up' je dagelijks op de hoogte houdt van wat er speelt in jouw netwerk. Dus, of je nu een oud-collega wilt feliciteren met een nieuwe baan of gewoon even wilt bijpraten, LinkedIn maakt het ons makkelijk.

https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/Network-Tab-Layout.gif?w=324 

Voilà, daar heb je het. LinkedIn neemt afscheid van de 'Creator Mode' en verwelkomt een toekomst vol AI-gedreven netwerkmogelijkheden. Of je nu je professionele merk wilt opbouwen of nieuwe connecties wilt smeden, LinkedIn staat klaar met de tools om je te helpen slagen.

Bronnen: 

Social Media Today - LinkedIn’s Removing Its Creator Mode Option

Social Media Today - LinkedIn Reports Record Engagement Once Again

Social Media Today - LinkedIn Adds New Prompts to Boost Networking Opportunities

TechCrunch - LinkedIn’s New Feature Nudges Users to Reach Out to People in Their Network

23 JAN

LinkedIn lanceert opnieuw extra tools voor werkzoekenden en bedrijven

Ben je op zoek naar een frisse start? Dan heeft LinkedIn goed nieuws voor je! Het platform heeft recent een aantal nieuwe features gelanceerd die jouw zoektocht naar de perfecte job of kandidaat een stuk makkelijker maakt.

Open LinkedIn en je wordt begroet door de splinternieuwe 'Job Collections'. Een wereld van mogelijkheden ontvouwt zich voor je ogen, met vacatures geordend per sector. Of je nu een job zoekt in de techwereld, zorg of duurzaamheid, LinkedIn functioneert als je kompas. En het avontuur wordt nog boeiender met de 'Job Preferences filter'. Stel je voor: je stelt je voorkeuren in, van werktype tot locatie en minimumloon, en LinkedIn brengt de jobs die écht bij jou passen in je vizier. Dit is niet zomaar een zoektocht, het is jouw persoonlijke carrièrepad, verlicht door LinkedIn.

En voor de premiumgebruikers onder ons, LinkedIn steekt een tandje bij. Met geavanceerde zoekfilters en een AI-assistent wordt jouw zoektocht naar de perfecte job een boeiende reis. Deze AI-navigator beoordeelt niet alleen of een vacature bij je past, maar fluistert ook het perfecte introductiebericht in je oor. Stel je voor: je maakt indruk met een bericht dat zo persoonlijk en treffend is, alsof het uit je eigen pen komt!

Maar LinkedIn denkt ook aan bedrijven en organisaties. Met de introductie van de nieuwe gesponsorde post optie, krijgt jouw content de aandacht die het verdient. Een artikel delen? Voeg een 'Unlock Article' knop toe en transformeer elke lezer in een potentiële lead. Deze tool is niet zomaar een functie, het is een brug tussen jouw content en de mensen die ernaar uitkijken.

En, zoals de wereld verandert, doet LinkedIn dat ook. Het sociale mediakanaal zegt vaarwel tegen de Lookalike Audiences optie. Maar geen paniek, LinkedIn introduceert 'Predictive Audiences' en 'Audience Expansion', jouw nieuwe bondgenoten in het bereiken van het juiste publiek. Deze tools zijn geen vervangers, ze zijn upgrades, ontworpen om jouw connecties en kansen te verdiepen en verbreden.

Of je nu op jacht bent naar een droomjob of je organisatie wilt laten opvallen, LinkedIn staat klaar met een arsenaal aan tools en kansen.

Bronnen: 

Social Media Today - "LinkedIn Adds New Tools for Job Seekers, Including Job Preference Highlights and AI Assistant Tools"

Social Media Today - "LinkedIn’s Rolling Out a New Sponsored Post Option To Maximize Content Benefits"

Social Media Today - "LinkedIn’s Removing Its Lookalike Audience Targeting Option as of Next Month"

16 JAN

Zijn LinkedIn hashtags nog nuttig?

LinkedIn, het toonaangevende platform voor professionals, blijft zich voortdurend ontwikkelen om de gebruikerservaring te verbeteren. Deze week staat de 'Hashtag' in de schijnwerpers. Vraag jij je af of het nog steeds de moeite waard is om hashtags te gebruiken? Je bent niet de enige, en LinkedIn heeft het antwoord.

In het verleden waren hashtags zelfs niet beschikbaar op LinkedIn, maar in 2018 werden ze geïntroduceerd. LinkedIn moedigde gebruikers aan om ze te gebruiken, met als doel de inhoud beter te structureren en relevantere content aan te bieden. Sindsdien zijn echter de algoritmes aanzienlijk geavanceerder geworden.

De vraag is nu: zijn hashtags nog steeds waardevol op LinkedIn? Het lijkt erop dat hun relevantie afneemt, omdat LinkedIn nu beter in staat is om de context van een bericht te begrijpen, inclusief tekst, afbeeldingen en zoekwoorden. LinkedIn benadrukt echter dat hashtags nog steeds nuttig kunnen zijn voor het publiek om snel te begrijpen waar een bericht over gaat en om gerelateerde inhoud te vinden. Hun advies is dus om alleen relevante hashtags te gebruiken.

Expert Richard van der Blom merkt op dat hashtags ook niet meer zo effectief zijn om het bereik van je berichten te vergroten. Uit zijn onderzoek blijkt dat het toevoegen van 3-10 hashtags in de afgelopen jaren weliswaar het bereik vergrootte, maar nu geen extra bereik meer oplevert. Dit suggereert dat LinkedIn hashtags geleidelijk minder belangrijk maakt als ontdekkingsinstrument, als onderdeel van hun bredere focus op relevantie in plaats van maximale bereikbaarheid.

Daarom benadrukt LinkedIn nogmaals dat het platform "niet is ontworpen voor virale inhoud," en dat hashtags op LinkedIn niet op dezelfde manier werken als op andere sociale media. Dit kan de reden zijn waarom LinkedIn minder nadruk legt op hashtags, om te voorkomen dat mensen het algoritme manipuleren.

Dus, moet je hashtags gebruiken op LinkedIn? Het antwoord is: gebruik ze op een verstandige manier en zorg ervoor dat ze relevant zijn voor je bericht en doelgroep.

Bron: 

Social Media Today - Do You Need To Use Hashtags on LinkedIn?

3 JAN

LinkedIn zet een sprong voorwaarts met AI-gedreven onderwijs

LinkedIn focust op onderwijs en carrièreontwikkeling met AI-gestuurde leertools.

Stel je voor: je wilt je vaardigheden in projectmanagement verbeteren. Dankzij de nieuwe AI-coach van LinkedIn word je direct geleid naar de juiste cursussen, perfect afgestemd op jouw huidige carrièrefase. Deze digitale coach biedt je gepersonaliseerde adviezen en feedback, waardoor jouw leerervaring op LinkedIn Learning uniek en effectief wordt.

Leren wordt voortaan ook interactiever en boeiender op LinkedIn. Met korte, meeslepende video's en een systeem dat je voortgang bijhoudt om je gemotiveerd te houden, transformeert LinkedIn het leerproces in een boeiend avontuur. Je wordt constant bijgestaan met kenniscontroles en feedback, waardoor jij je vooruitgang duidelijk kunt volgen.

Een andere belangrijke innovatie is de manier waarop LinkedIn cursusaanbevelingen personaliseert. Wanneer jij je inschrijft voor vacaturemeldingen, ontvang je niet alleen updates over nieuwe banen, maar ook suggesties voor relevante cursussen die aansluiten bij de vaardigheden die nodig zijn voor die specifieke rol. Dit zorgt voor een gerichte aanpak bij het bouwen aan je carrière.

Daarnaast breidt LinkedIn zijn aanbod uit met nieuwe professionele certificaten en praktische codeertools, die je in staat stellen je vaardigheden actief te ontwikkelen en te demonstreren. Of je nu je eerste stappen in het coderen zet of je bestaande vaardigheden wilt uitdiepen, LinkedIn biedt de tools en bronnen die je nodig hebt.

Met deze nieuwe AI-functies, gepersonaliseerde leerpaden en uitgebreide certificeringsopties bevestigt LinkedIn zijn positie als een cruciaal platform voor professionele ontwikkeling. Of je nu streeft naar een nieuwe baan of je huidige vaardigheden wilt verfijnen, LinkedIn Learning staat klaar om ons te ondersteunen.

Bron:

Social Media Today — LinkedIn Tests New AI-Based Learning Elements In-Stream

12 DEC

LinkedIn zet in op nieuwsbrieven en contentcreators

Goed nieuws voor iedereen die zijn of haar aanwezigheid op LinkedIn wil versterken: het platform rolt nieuwe, krachtige tools uit voor nieuwsbrieven en content creatie.

Laten we beginnen met de nieuwsbrieven. De lezersaantallen zijn dit jaar verdrievoudigd, met meer dan 500 miljoen abonnementen in totaal! LinkedIn maakt het nu nog eenvoudiger om nieuwsbrieven te creëren en aan te passen met nieuwe sjablonen en gedetailleerde analytische tools. Dit betekent dat je consistentere en boeiendere content kunt leveren met minder moeite.

Dan hebben we de 'Guide to Creating'. LinkedIn heeft zijn 'LinkedIn for Creators' profiel omgedoopt tot dit nieuwe initiatief, gericht op het bieden van waardevolle tips voor maximale betrokkenheid. In 2022 steeg het delen van originele content op LinkedIn met 41%, een teken dat het platform steeds meer een hub wordt voor interactie en engagement.

Deze ontwikkelingen zijn cruciaal voor onze strategieën in 2024. Met LinkedIn's continu groei in gebruikersbetrokkenheid en deze nieuwe tools, ligt er een gouden kans om onze digitale voetafdruk te vergroten. 

Bronnen:

Social Media Today – LinkedIn Rolls Out New Updates for Newsletters, Including Improved Creation and Customization Tools

Social Media Today – LinkedIn Launches ‘Guide to Creating’ To Provide More Tips for Members

28 NOV

LinkedIn's nieuwste AI-innovaties en advertentie-tools

LinkedIn brengt nieuwe inzichten en tools die belangrijk kunnen zijn voor onze professionele ontwikkeling. Of je nu een marketeer, zorgprofessional, of gewoon iemand bent die geïnteresseerd is in technologische vooruitgang, deze updates kunnen je zeker en vast helpen.

AI op de werkvloer? Meer dan een trend
Stel je voor, je komt 's ochtends op je werk en je digitale assistent, aangedreven door AI, heeft al je meest dringende e-mails gesorteerd en de belangrijkste trends in je branche op een rijtje gezet. Dit is geen sciencefiction meer, het wordt steeds meer realiteit. LinkedIn's "Future of Work"-rapport laat zien hoe belangrijk en invloedrijk AI al is in onze werkwereld. Meer dan 70% van de LinkedIn-gebruikers praten over AI. Dat is niet zomaar een klein gesprekje; het laat zien dat AI echt leeft onder professionals.

Maar wat vinden we er nu echt van? Wel, het lijkt erop dat de meesten onder ons best positief zijn. Maar liefst 74% van de leidinggevenden ziet AI als een pluspunt voor hun team. En bijna de helft van de professionals wereldwijd denkt dat AI hen kan helpen groeien in hun carrière.

Toch is er ook een andere kant. Jazeker, er is ook wel wat bezorgdheid. Sommigen vragen zich immers af of onze jobs misschien verdwijnen door AI. Het rapport suggereert dat ongeveer de helft van alle banen op de een of andere manier door AI beïnvloed zal worden. Dat klinkt misschien een beetje eng, maar het is ook een kans om nieuwe vaardigheden te leren en ons aan te passen aan de veranderende tijden.

Slimmer en veiliger adverteren op LinkedIn

Met LinkedIn’s nieuwste advertentietools krijg je betere inzichten in wat werkt en bouw je vertrouwen op bij je publiek door hun privacy te respecteren. Hoe dan? LinkedIn introduceert een Conversions API en een verbeterde tracking van website acties. Dit klinkt misschien technisch, maar het komt erop neer dat je nu kunt zien hoe effectief je advertenties echt zijn, zonder te vertrouwen op die ouderwetse cookies die iedereen altijd probeert te vermijden.

Wat betekent dit voor jou? Je krijgt heldere, bruikbare data over hoe mensen reageren op je advertenties. Of mensen nu je website bezoeken, iets downloaden of een product kopen, je ziet het allemaal duidelijker. En het mooie is dat dit allemaal gebeurt met respect voor de privacy van je klanten. In een wereld waar privacy steeds belangrijker wordt, biedt LinkedIn ons dus een manier om zowel slim als ethisch te adverteren.

Speciale ondersteuning voor de gezondheidszorg

Ben je een verpleegkundige, dokter of een andere professional in de gezondheidszorg? Dan weet je hoe uitdagend het kan zijn om de juiste baan te vinden die past bij jouw unieke vaardigheden en ervaring. Goed nieuws: LinkedIn heeft aan jou gedacht! Ze introduceren nu speciale functies die het zoeken naar een baan in de gezondheidszorg een stuk eenvoudiger maken.

Hoe werkt het? LinkedIn heeft geavanceerde jobzoekfilters toegevoegd. Dit betekent dat je nu kunt zoeken naar vacatures die precies aansluiten bij jouw specialisatie, ervaring, en gewenste werktijden. 

En er is meer! LinkedIn laat je nu ook nieuwe vaardigheden en referenties uitlichten op je profiel. Dit is jouw kans om te laten zien wat je in huis hebt, of het nu gaat om geavanceerde medische kennis of specifieke zorgvaardigheden. Door deze vaardigheden prominent op je profiel te plaatsen, trek je de aandacht van de juiste werkgevers.

Of je nu werkt in de gezondheidszorg, marketing, of een andere sector, deze tools en inzichten bieden je de mogelijkheid om efficiënter, slimmer en met meer inzichten aan de slag te gaan. 

Bronnen: 

Social Media Today - LinkedIn Shares New Insights into the Impacts of Generative AI on the Workforce

Social Media Today - LinkedIn Announces New Ad Performance Measurement Updates

Social Media Today - LinkedIn Adds New Tools to Help Healthcare Workers Find the Right Job

15 NOV

Update: LinkedIn verwijdert daadwerkelijk carrousels en profielvideo's

Herinner jij je nog onze LinkedIn-update van 20 juni? We hadden het over LinkedIn die afscheid zou nemen van de carrousel-functie, profielvideo's en klikbare links. Wel, we hebben niet gelogen, maar de plannen werden een klein beetje gewijzigd. Op 14 december is het zover, dan verwijdert LinkedIn écht deze functies.

We horen je denken; "Wat? Maar ik gebruikte die carrousels juist zo graag!" Ja, dat klopt. Carrousels waren een fantastische manier om onze verhalen en ideeën te delen. We konden er interactie mee stimuleren, maar nu moeten we terug naar de PDF-methode. 

En wat betreft die profielvideo's? Die waren misschien niet zo populair, maar hadden zeker potentieel. En die handige klikbare links in afbeeldingen en video's? Ook die gaan nu dus echt foetsie. 

Wat betekent dit voor je content? Als je klikbare links in afbeeldingen of video's integreerde, dan zal de inhoud wel blijven staan, maar de links niet langer werken. Je kunt nog steeds externe links delen in de beschrijving van een bericht​​​​.

Bron: 

Social Media Today — LinkedIn Says Past Carousel Posts Will Be Deleted Next Month

7 NOV

LinkedIn zet in op AI en transparantie

Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging of wil je de perfecte kandidaat vinden? LinkedIn heeft nu de sleutel in handen om dit proces te versnellen en te vereenvoudigen. Met meer dan een miljard leden wereldwijd, introduceert LinkedIn slimme AI-tools die jouw zoektocht naar de juiste match een stuk makkelijker maken.

Ben jij een Premium gebruiken? Dan is het jouw geluksdag, want LinkedIn nieuwste AI-tools zijn de moeite waard. Ze bieden niet alleen samenvattingen van artikelen en vacatures, maar laten ook zien hoe goed een potentiële kandidaat aansluit bij de functie-eisen. Dit is een doorbraak voor recruitment: je ziet direct waar de kansen liggen en hoe je het talent kunt aantrekken dat jouw bedrijf nodig heeft.

En er is meer goed nieuws. LinkedIn heeft voor het eerst inzicht gegeven in het aantal maandelijkse actieve gebruikers in de EU. Dit geeft ons een helder beeld van hoe levendig en actief het platform is. Met bijna 40% van de leden die maandelijks actief zijn, kun je er zeker van zijn dat je berichten en vacatures een groot publiek bereiken.

Wat betekent dit nu precies? Wel, LinkedIn blijft niet alleen groeien in ledenaantal, maar ook in intelligentie en bruikbaarheid. Met deze nieuwe functies en transparantie over hun gebruikersactiviteit, is het platform klaar om jouw professionele reis nog succesvoller te maken. 

Bronnen: 

Social Media Today - LinkedIn Launches New AI Summary Tools for Articles and Job Ads, Reaches 1 Billion Members

Social Media Today - LinkedIn Shares Monthly Active User Counts, EU Part DSA Compliance

Tweakers - LinkedIn telt 1 miljard leden en voegt AI-functies toe voor premium gebruikers

24 OKT

LinkedIn innoveert en blijft groeien

Als ondernemer of organisatie actief op sociale media, is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen. En LinkedIn, met bijna een miljard leden wereldwijd, heeft enkele interessante updates die je zeker niet mag missen.

We gaan even wat dieper in op dit nogal indrukwekkende cijfer … Jazeker, LinkedIn telt nu 985 miljoen leden. Dat is bijna een miljard! Vooral in landen als India, de VS en Brazilië is er een sterke groei. Maar wat betekent "de totale sessies op LinkedIn zijn met 12% gestegen"? Wel, dit houdt in dat gebruikers niet alleen een profiel aanmaken, maar ook actiever deelnemen, netwerken en content delen. Voor ondernemers betekent dit meer kansen om zichtbaar te zijn en waardevolle connecties te maken.

Een van de redenen voor deze betrokkenheid is de focus van LinkedIn op kennisdeling. En de functie "Collaborative Articles" speelt hier een grote rol. Stel je voor dat je als expert in jouw vakgebied samenwerkt met andere professionals om waardevolle content te maken. En het mooie is, deze artikelen worden aangedreven door AI, wat betekent dat ze superrelevant en interessant zijn voor lezers. Het is dan ook geen verrassing dat deze functie in korte tijd is uitgegroeid tot een van de grootste verkeersbronnen voor LinkedIn. Als ondernemer kun je namelijk op deze manier makkelijk je expertise delen en jouw netwerk uitbreiden.

En over netwerken gesproken, LinkedIn heeft nieuwe tools geïntroduceerd die samenwerkingen tussen merken en creators vergemakkelijken. Denk aan tools die je helpen de juiste influencer te vinden voor je campagne of tools die samenwerkingen stroomlijnen. Als je als merk op zoek bent naar nieuwe manieren om je doelgroep te bereiken, zijn deze tools goud waard.

Daarnaast heeft LinkedIn de profielverificatie uitgebreid naar meer gebruikers. Dit helpt om de authenticiteit van profielen te waarborgen en vertrouwen op te bouwen binnen het platform. Voor ondernemers betekent dit dat je met meer zekerheid kunt netwerken en samenwerken.

Tot slot is er ook nieuws over Microsoft Viva dat geïntegreerd is met LinkedIn. Dit platform biedt nieuwe mogelijkheden voor werknemersbetrokkenheid en welzijn, wat vooral in deze tijden van remote werken van groot belang is.

 

Samenvattend, LinkedIn blijft innoveren en biedt ondernemers en organisaties nieuwe kansen om te groeien en te netwerken. Of je nu je expertise wilt delen, je netwerk wilt uitbreiden of nieuwe samenwerkingsmogelijkheden zoekt, LinkedIn is hét platform om in de gaten te houden.

Bronnen:

Social Media Today - LinkedIn updates collaborative articles become key traffic driver

Social Media Today - LinkedIn expands profile verification more users

Social Media Today - LinkedIn looks help candidates stand top choice job application

Social Media Today - LinkedIn reports record levels of engagement now up to 985 million members

 

5 OKT

LinkedIn verbetert netwerkmogelijkheden en integreert AI-functies

In een wereld die continu verandert, zit ook LinkedIn niet stil. Het platform blijft zich ontwikkelen om de gebruikerservaring te optimaliseren.

Heb je al gezien wat er nieuw is op LinkedIn? De 'Call-To-Action' (CTA) knop op je profiel bijvoorbeeld. Deze knop zit op vandaag verstopt op je profielpagina, maar dat is binnenkort verleden tijd (voor sommigen onder ons is het zelfs al zover)

LinkedIn heeft besloten deze belangrijke feature meer in de schijnwerpers te zetten. Je zult merken dat de CTA-knop nu op diverse plekken binnen het platform opduikt, zoals in zoekresultaten en bij aanbevelingen. Dit maakt het voor bezoekers eenvoudiger om snel met je in contact te komen. Het resultaat? Je netwerkactiviteiten krijgen een enorme boost.LinkedIn CTA-knop

Social Media Today

En er is meer goed nieuws, vooral voor de recruiters onder ons. LinkedIn introduceert "Recruiter 2024". Een tool die met behulp van AI helpt om de perfecte kandidaat te vinden. Voorbeelden van de functionaliteit zijn het automatisch screenen van kandidaten op basis van vaardigheden, ervaring en meer, en het voorspellen van welke kandidaten waarschijnlijk zullen reageren op een vacature. 

En met "CRM Connect" wordt het makkelijker dan ooit om gegevens tussen LinkedIn en bestaande CRM-systemen te synchroniseren. Kijk je er al naar uit? 

Voor de leergierigen onder ons heeft LinkedIn trouwens een interessante feature uitgewerkt. Door generatieve AI-elementen toe te voegen aan LinkedIn Learning, zijn de cursusaanbiedingen die je ontvangt nu nog persoonlijker en relevanter.

En tot slot, het adverteren. Met 'Accelerate' advertentiecampagnes word je advertentiebeleving naar een hoger niveau getild.  Dit is niet zomaar een tool voor automatisering. 'Accelerate' analyseert en optimaliseert je campagnes, zodat ze beter aansluiten bij je doelen. Of je nu je merkbekendheid wilt vergroten of meer leads wilt genereren, LinkedIn zorgt ervoor dat je campagnes de gewenste resultaten behalen.

Met al deze vernieuwingen toont LinkedIn zijn ambitie om ons te ondersteunen. Het platform wordt steeds krachtiger, en dit is dus het moment om er optimaal van te profiteren. 

Bronnen: 

Digital Information World - LinkedIn Expands Display For Customized CTA Buttons To Drive Greater Engagement

Social Media Today - LinkedIn Expands the Display of Its Profile CTA Buttons to More Surfaces

Social Media Today - LinkedIn Adds Generative AI Elements into Recruiter and LinkedIn Learning

LinkedIn Talent Blog - Reimagining Hiring and Learning with the Power of AI

Social Media Today - LinkedIn begins testing fully automated accelerate ad campaigns



19 SEPT

LinkedIn zet in op AI en Branded Content

LinkedIn komt met twee belangrijke updates die je niet wilt missen: een Branded Content Library en geavanceerde AI-tools in Sales Navigator. Benieuwd? We vertellen je er hier alles over. 

Zo heeft LinkedIn een nieuwe Branded Content Library gelanceerd waar je alle influencer-campagnes in de app kunt vinden. Deze functie is niet alleen handig voor merken maar ook voor contentcreators. Het maakt het eenvoudiger om te zien hoe merken en influencers samenwerken. Bovendien is deze update een antwoord op de nieuwe EU Digital Services Act (DSA), die meer transparantie vereist rond betaalde promoties. 

Ben je een ondernemer of contentcreator? Dan kan de ‘Branded Content Library wellicht je nieuwe go-to tool worden voor marktonderzoek en concurrentieanalyse.

Nog meer LinkedIn-nieuwtjes? Jazeker, LinkedIn heeft ook nieuwe AI-elementen toegevoegd aan Sales Navigator. Met de nieuwe "Filter with AI" tabel en "Account IQ" optie, wordt het zoeken naar informatie en het verbinden met leads een fluitje van een cent. Je kunt nu bijvoorbeeld gewoon zeggen: "Zoek marketeers in West-Vlaanderen waarmee ik een tweedegraads connectie heb", en de AI doet de rest.

Ohja, wist je trouwens dat LinkedIn ook zijn 10 populairste LinkedIn Leercursussen over generatieve AI gratis aanbiedt? Dit tot het einde van het jaar. Dus, als je je AI-kennis wilt opfrissen, is dit je kans!

Bronnen: 

Social Media Today - LinkedIn Adds New Branded Content Library, Listing Influencer Campaigns

Social Media Today - LinkedIn Adds New Generative AI Search Tools to Sales Navigator

29 AUG

LinkedIn blijft sleutelen aan het algoritme

Heb je het gevoel dat je LinkedIn-feed de laatste tijd een beetje anders aanvoelt? Dat klopt! 

LinkedIn focust nu meer op de mensen en pagina's waar jij het meest mee interageert. Dus als je vaak reageert op posts van je collega's, verwacht dan meer van hun content in je feed. Bovendien legt LinkedIn nu ook meer nadruk op hashtags. Gebruik je vaak #Marketing of #AI? Dan krijg je daar plots meer relevante posts over te zien.

En er is ook supergoed nieuws: je posts krijgen nu meer bereik over tijd. Dus niet alleen die ‘eerste-dag-hype’, maar je posts blijven langer in de spotlight staan. LinkedIn heeft zelfs het aantal parameters voor zijn feed-aanbevelingen met maar liefst 500 keer verhoogd!

Hoe maak je hier het beste gebruik van? Simpel, wees actief! Reageer op posts, gebruik relevante hashtags en voeg je eigen inzichten toe. Hoe meer je doet, hoe beter het algoritme begrijpt wat jij interessant vindt.

Bron: 

Social Media Today  - LinkedIN Expands engagement signals to better personalize users feeds

22 AUG

LinkedIn’s nieuwe AI Discovery-tools en Brand Partnership Tags

LinkedIn heeft onlangs twee spannende updates aangekondigd. Laten we deze updates eens onder de loep nemen en ontdekken wat ze voor jou kunnen betekenen.

AI Discovery Tools: Jouw netwerk, geoptimaliseerd

Stel je voor dat je een persoonlijke assistent hebt die je helpt de juiste mensen te vinden om contact mee op te nemen voor je volgende grote verkoop. Dat is precies wat LinkedIn's nieuwe AI-gedreven tools in ‘Sales Navigator’ en ‘Recruiter’ doen.

Sales Navigator: Hier kun je nu de belangrijkste contacten identificeren voor je pitches. Het is alsof je een slimme vriend hebt die je vertelt wie je moet bellen en wanneer.

Personas Functie: Stel je voor dat je een lijst met je ideale klanten kunt maken? Jawel, LinkedIn helpt je ze te vinden. Dat is namelijk wat deze functie doet.

Recruiter's "Likelihood of Interest": Dit is als een kristallen bol die je vertelt welke kandidaten waarschijnlijk op je vacature zullen reageren. 

Deze tools ontwikkelde LinkedIn als een slimme gids die je helpt om geen enkele kans te missen en nieuwe mogelijkheden te ontdekken.

Brand Partnership Tags

Heb je ooit een bericht gedeeld over een product of dienst waarvoor ze je hebben betaald? LinkedIn maakt het nu duidelijk met ‘Brand Partnership Tags’. Deze kleine labels verschijnen bovenaan je bericht en laten iedereen weten dat het een betaalde samenwerking is.

Dit is niet alleen eerlijk; het helpt ook om vertrouwen op te bouwen met je publiek. Bovendien is het in lijn met nieuwe Europese wetten die transparantie in online-advertenties vereisen.

Deze updates van LinkedIn openen nieuwe deuren voor professionals, verkopers, marketeers en influencers. Of je nu op zoek bent naar de perfecte lead of transparant wilt zijn over je samenwerkingen met merken … LinkedIn biedt nu de tools om dit op een efficiënte en effectieve manier te doen.

Bronnen: 

Social Media Today – LinkedIn adds new AI discovery tools to Sales Navigator Recruiter

Social Media Today – LinkedIn rolls out Brand Partnership Tags to facilitate more transparency

 

14 AUG

LinkedIn’s record engagement, verbeterde functies en AI-gestuurde ‘LinkedIn Coach’

LinkedIn heeft opnieuw enkele opmerkelijke updates en functies geïntroduceerd. Net zoals heel wat andere platformen, introduceren ze nieuwe features die je gebruikerservaring verbeteren. 

Record Engagement op LinkedIn

Eerst en vooral, LinkedIn is on fire! Volgens een recente inkomstenverklaring van Microsoft, het moederbedrijf van LinkedIn, heeft het platform een 'record engagement' bereikt. Wat betekent dit voor jou? Nou, met een jaar-op-jaar toename van 22% in het aantal weergaven van updates en een tienvoudige toename van de nieuwsbriefcreatie, is het duidelijk dat LinkedIn's publiek groeit en actiever is dan ooit. Dit is dus hét perfecte moment om je aanwezigheid op het platform te versterken!

Nieuwe functies voor werkzoekenden

Ben je op zoek naar een nieuwe job of wil je gewoon je professionele vaardigheden in de schijnwerpers zetten? LinkedIn helpt je een handje! Met nieuwe functies zoals de mogelijkheid om je topskills te taggen en mediarijke inhoud toe te voegen aan je projecten, wordt het nu nog makkelijker om op te vallen en indruk te maken op potentiële werkgevers.

LinkedIn test AI-gestuurde 'LinkedIn Coach’

Nood aan een persoonlijke assistent om je te begeleiden bij het navigeren door LinkedIn? Dan is je wens zonet uitgekomen! Met de nieuwe 'LinkedIn Coach' kun je voortaan hulp krijgen bij alles, van het solliciteren tot het leren van nieuwe vaardigheden. Deze nieuwe tool is je eigen LinkedIn-gids, altijd klaar om te helpen.

LinkedIn blijft zichzelf opnieuw uitvinden, en dat is geweldig nieuws voor ons allemaal. Of je nu een werkzoekende, een netwerker of gewoon iemand bent die op de hoogte wil blijven van de industrietrends, deze updates zijn gemaakt met jou in gedachten. 

Bronnen: 

Social Media Today - LinkedIn reports record engagement 

Social Media Today - LinkedIn adds new ways for job seekers

Social Media Today - LinkedIn test new AI powered LinkedIn Coach

11 JULI

LinkedIn update: Het algoritme in beweging

Heb je het nieuws gehoord? LinkedIn heeft vorige week een grote update doorgevoerd in zijn algoritme. En geloof ons, je wilt op de hoogte zijn van deze laatste ontwikkelingen.

We hebben allemaal die overvloed aan niet-professionele en irrelevante content gezien die onze feeds overspoelde. Maar maak je geen zorgen, LinkedIn heeft hier iets aan gedaan!

Weg met niet-professionele content: LinkedIn is helemaal klaar met al die "Facebook-achtige" berichten die op het platform verschijnen. Dus geen zorgen meer over irrelevante inhoud die je feed vervuilt!

Jouw connecties zijn van onschatbare waarde. LinkedIn heeft geluisterd naar wat jij wilt zien. Updates van je directe connecties en de mensen die je volgt, krijgen nu voorrang in je feed. Op die manier blijf je op de hoogte van de meest waardevolle content.

Expertise wordt beloond! LinkedIn geeft prioriteit aan mensen die hun kennis en advies delen. Het algoritme analyseert nu jouw interesses en activiteiten om relevante content van experts aan je te tonen. Dus wees niet bang om je mening te delen en diepgaande gesprekken aan te gaan!

Weg met oppervlakkigheid: LinkedIn wil inhoud die er echt toe doet. Stop met simpelweg dingen te herhalen en deel unieke inzichten en ervaringen. Jouw mening telt en zal je bereik vergroten.

LinkedIn is vastbesloten om content te categoriseren in relevante onderwerpen en deze te tonen aan mensen die er echt in geïnteresseerd zijn. Geen oppervlakkige observaties meer, maar waardevolle bijdragen en interacties die jouw expertise laten zien.

Dus, gooi je oude aanpak overboord en omarm deze spannende updates. LinkedIn blijft een platform in beweging, waar kansen voor het oprapen liggen.

Bronnen: 

Social Media Today - LinkedIn Shares New Insights into its Latest Algorithm Updates

Entrepreneur - LinkedIn Changed Its Algorithms — Here's How Your Posts Will Get More Attention Now

20 JUNI

Vaarwel carrousels, profielvideo's en klikbare links!

LinkedIn komt met veranderingen! Vanaf 26 juni zeggen we vaarwel tegen carrouselberichten, profielvideo's en klikbare links in afbeeldingen en video's. Ironisch genoeg hadden sommigen van ons nog niet eens toegang tot de carrouselfunctie voordat deze alweer van het toneel verdwijnt.

LinkedIn heeft naar ons geluisterd, de gebruikers. We gaven feedback dat deze tools ons niet voldoende ondersteunden om onze ervaringen en expertise te delen. En LinkedIn heeft gereageerd.

Carrousels, hoewel populair en een geweldige bron van interactie, moeten je nu op de oude manier delen, via PDF's. Profielvideo's, die niet de gewenste populariteit bereikten, worden helemaal geschrapt. En hetzelfde lot treft de mogelijkheid om klikbare links aan afbeeldingen en video's toe te voegen.

Volgens LinkedIn zullen deze veranderingen geen enorme impact hebben. Maar ze zullen zeker de manier beïnvloeden waarop je de app gebruikt.  

Bronnen: 

Social Media Today - LinkedIn Removes Native Carousels, Profile Videos and In-Image Links

14 JUNI

LinkedIn introduceert DM's voor Bedrijfspagina's en experimenteert met Nieuwe AI-Assistent voor InMails

LinkedIn maakt het nu makkelijker dan ooit om in contact te komen met bedrijfspagina’s. Voortaan chat je direct met jouw volgers via de nieuwe DM-functie voor bedrijfspagina's. Jawel, met deze nieuwe toevoeging zullen je volgers nu één-op-één gesprekken voeren met je bedrijfspagina. Dit opent de deur naar directe interactie, waarbij je vragen kunt stellen, informatie kunt delen en nieuwe zakelijke kansen kunt ontdekken. Het is een geweldige manier om jouw online aanwezigheid te versterken.

Maar dat is nog niet alles! Binnenkort kun je ook rekenen op AI-assistentie in je DM's. Deze nieuwe functie biedt automatische hulp bij het onderzoeken van volgers, zonder dat je eindeloos door profielen hoeft te scrollen. Daarnaast heeft LinkedIn ook een handige 'focus inbox' geïntroduceerd, waarmee organisaties hun berichten kunnen sorteren op prioriteit. Zo blijf je altijd overzichtelijk en georganiseerd, en kun je snel reageren op belangrijke gesprekken.

Het is geen geheim dat Microsoft al een tijdje nauw samenwerkt met OpenAI om ChatGPT-achtige tools te integreren in verschillende aspecten van de LinkedIn-app. En één van die spannende ontwikkelingen is de AI-assistent in de LinkedIn-inbox. Deze slimme assistent biedt snelle antwoorden terwijl je bezig bent met je DM's. Je kunt belangrijke punten onderzoeken, je spelling controleren en advies krijgen over gespreksonderwerpen. Het maakt het chatten nog efficiënter en effectiever.

Hoewel er nog geen specifieke lanceerdatum is voor de nieuwe AI chatbottool, blijft LinkedIn hard werken aan het verbeteren van onze gebruikerservaring. We kijken ernaar uit om deze nieuwe functies te gebruiken. Houd dus je LinkedIn-inbox in de gaten en bereid je alvast voor op de komst van DM’s voor bedrijfspagina’s én de AI-assistent. 

Binnenkort zijn we in staat om sneller en efficiënter te communiceren met volgers en nieuwe mogelijkheden te verkennen op het gebied van lead nurturing en personalisatie.

Bronnen: 
Sociale Media Today - LinkedIn Launches DMs for Company Pages
Social Media Today - LinkedIn Experiments with New AI Assistant for InMails

 

16 MEI

LinkedIn stopt met het meetellen van inactieve en beperkte accounts in statistieken

Vanaf nu rekent LinkedIn inactieve of beperkte accounts niet langer mee in de statistieken. Dit betekent dat je een nauwkeuriger beeld krijgt van je werkelijke volgers en connecties op het platform. Tot nu toe werden hibernated (inactieve) accounts en restricted (beperkte) accounts wel meegeteld in je volgers- en connectieaantallen. Maar LinkedIn heeft besloten om deze accounts buiten beschouwing te laten om een betere gebruikerservaring te bieden.

Dit is een belangrijke stap voor LinkedIn om de betrouwbaarheid van engagement- en bereiksinzichten te verbeteren. Door inactieve en beperkte accounts niet langer mee te tellen, krijg je een realistischer beeld van je daadwerkelijke doelgroep op het platform.

Wat zijn inactieve accounts? Dit zijn profielen die leden tijdelijk hebben gedeactiveerd, in plaats van ze permanent te verwijderen. Door deze accounts niet meer mee te tellen, worden je statistieken beter afgestemd op de actieve gebruikers van LinkedIn.

Met deze update volgt LinkedIn het voorbeeld van andere sociale mediaplatforms die ook beperkte accounts niet meetellen in hun statistieken. Dit zorgt voor meer consistentie en vergelijkbaarheid tussen verschillende platforms. Dus, als je binnenkort een daling in je volgersaantallen op LinkedIn opmerkt, weet dan dat dit komt door de verandering in het beleid van het platform. Je kunt nu vertrouwen op meer betrouwbare en relevante statistieken om je succes op LinkedIn te meten.

Bron: Social Media Today

LinkedIn Will No Longer Count Inactive or Restricted Accounts in Connection and Follower Stats

 

10 MEI

AI komt naar Instagram en naar LinkedIn

Onlangs ging LinkedIn aan de slag met het toevoegen van AI-generated profiel samenvattingen en functiebeschrijvingen. Maar daar blijft het niet bij. Momenteel experimenteren ze immers ook met generatieve AI feed posts. 

Waarom? Aangezien je via ChatGPT al in staat bent om social media post suggesties te maken op basis van prompts, is het logisch dat sociale media kanalen niet willen achterop hinken.

LinkedIn’s moederbedrijf Microsoft werkt eraan om generatieve AI in al zijn apps in te bouwen, omdat het wil meeliften op de eerste golf, die tot nu toe veel aandacht heeft opgeleverd en zelfs de Bing-zoekmachine weer relevant heeft gemaakt.

Bron: LinkedIn Experiments with Generative AI Prompts for Posts | Social Media Today

 

LinkedIn viert 20ste verjaardag met meer dan 930 miljoen leden

Vandaag heeft LinkedIn, het professionele sociale netwerk, 930 miljoen leden, tegenover 900 miljoen in januari. Indrukwekkende aantallen, maar twintig jaar is ook niet niets. Terwijl de andere sociale apps hun kernaanbod blijven hervormen en hun doelgroep opnieuw vormgeven, is LinkedIn gestaag doorgegaan op zijn eigen weg. 

LinkedIn staat immers nog steeds als een huis en dat heeft meerdere oorzaken: 

  • LinkedIn heeft weinig concurrentie. LinkedIn is van Microsoft. Niet iedereen weet dat, maar Microsoft is dus eigenlijk ook gewoon een social media-bedrijf, zij het een zakelijk social media-bedrijf. Om die reden heeft LinkedIn natuurlijk heel wat extra macht en kan het gebruikmaken van de infrastructuur die Microsoft al heeft.

  • Schoenmaker, blijf bij je leest. Oprichter Reid Hoffman startte ermee in 2003 met als doel om professionals van over de hele wereld met elkaar te laten netwerken en zo productiever te worden. Dat doet LinkedIn tot op de dag van vandaag nog steeds. Verder is LinkedIn niet zo experimenteel: het netwerk heeft bijvoorbeeld ook al twintig jaar ongeveer hetzelfde design, met hier en daar wat tweaks.

  • Het kreeg een boost en ondernam actie tijdens corona. LinkedIn werd in 2020 meer dan 30 miljard keer bezocht en het engagement ging met 27 procent omhoog. Ook speelden ze slim in op de pandemie door digitale sollicitatiegesprekken in te voeren. Veel mensen moesten toen op zoek naar ander werk en als er een platform is dat daarbij kan helpen, dan is het LinkedIn wel.


Wat de toekomst ook brengt, we zien duidelijk dat LinkedIn zijn bereik blijft uitbreiden en de betrokkenheid onder actieve gebruikers blijft stimuleren.

Bronnen: Social Media Today en Dutch Cowboys 

3 MEI

CTA's voor premium members krijgen een update

LinkedIn werkt aan een update waarin het premium members wil belonen met een extra tool. Zo introduceren ze binnenkort CTA-buttons voor premium gebruikers. De Call To Action-knop zal toegevoegd kunnen worden aan je Premium LinkedIn-profiel. Met die button kan je bezoekers van jouw account naar een externe website leiden. LinkedIn geeft jou verschillende opties.

De voorgestelde knoppen zijn: bezoek mijn winkel, bezoek mijn website, bekijk mijn portfolio, bezoek mijn blog, vraag een consult aan of meld je aan voor een demo. Vanaf je de juiste knop voor jouw profiel hebt gevonden, verschijnt deze met de juiste link op jouw profiel. Deze update moet het direct verkeer naar bepaalde websites verhogen. 

18 APRIL

Gratis verificatie komt naar LinkedIn

LinkedIn, het professionele netwerkplatform, is bezig met het uitrollen van een gratis versie van verificatie die we kennen van Twitter en Instagram. Deze tool stelt jou als gebruiker in staat om te bewijzen wie je bent en waar je bent. Volgens de eerste feiten zal deze tool enkel beschikbaar worden gesteld bij Amerikaanse gebruikers. Wie is goedgekeurd door LinkedIn, krijgt een verificatievinkje naast zijn of haar naam op het LinkedIn-profiel. Wanneer deze mogelijkheid beschikbaar wordt gesteld, is nog niet bekend.

28 MAART

Nieuwe carrousels op LinkedIn

We kijken er met z'n allen naar uit. Een nieuwe manier om carrousels te maken op LinkedIn. Nu is het zo dat je carrousels enkel kan toevoegen aan je LinkedIn-bericht als je er een PDF-bestand van maakt. Dat wil LinkedIn nu zelf aanpakken door een aparte carrousel-knop te voorzien in de interface van de tool. En er zou zelfs nog een update aan gekoppeld worden...

Welke extra update?

Zo zullen gebruikers binnenkort niet maximum 9 foto's maar zelfs 20 foto's kunnen toevoegen aan jouw LinkedIn-bericht. Dit is een erg fijne update voor alle gebruikers die veelvuldig gebruikmaken van de carrousel-functie op het platform. Wanneer deze update wordt doorgevoerd, is nog niet bekend.

28 FEBRUARI

Visuele ervaring wordt geoptimaliseerd in LinkedIn

De makers zijn druk bezig met de optimalisatie van de LinkedIn lay-out. Zo willen ze de gebruikersprofielen visueel aantrekkelijker maken. Concreet werken ze aan het volgende: alle visuele elementen binnen een profiel en een post zullen dankzij deze update meer esthetisch voorgesteld worden. Klik hier om te ontdekken hoe dat eruit ziet. 

Het zou de gebruikers moeten aanzetten om hun LinkedIn-profiel verder bij te werken. Het moet ervoor zorgen dat creators meer willen variëren met de content die ze brengen op het platform. Wanneer deze tool gelanceerd wordt, is nog niet bekend.

4 JANUARI

Mogelijkheden nieuwsbrief worden uitgebreid

De LinkedIn-nieuwsbrief bestaat al een tijdje. Deze feature wordt al sinds de start veelvuldig gebruikt door heel wat bedrijven, ondernemingen, steden & gemeenten, en politieke partijen. De makers van LinkedIn hebben nu begrepen hoe populair de tool is. Daarom breiden ze deze met plezier uit voor alle bedrijfspagina's.

Zo wordt het eenvoudiger voor alle gebruikers die inzetten op een nieuwsbrief om abonnees te vergaren. Daarnaast worden de aanmeldingsopties beter zichtbaar binnen LinkedIn. 

Lay-out LinkedIn vernieuwd

Je hebt het ongetwijfeld zelf al gemerkt. De lay-out op jouw LinkedIn-Bedrijfspagina is totaal gewijzigd. Zo staat jouw banner, zeg maar de omslagfoto die we kennen vanop Facebook, nu linksboven in jouw profiel vlakbij jouw profielfoto. Maar ook de statistieken zijn verplaatst naar de rechterkant. Het is nu ook mogelijk om pagina's te volgen met jouw pagina en een overzicht van hun posts in een tijdslijn te zien. Ga zeker eens op ontdekking!

28 NOVEMBER

Plan binnenkort LinkedIn-posts binnenkort in

Het nieuws raakte al eerder bekend. LinkedIn maakt het snel mogelijk om nieuwe posts in te plannen binnen het eigen platform. Momenteel wordt er intern een testversie van de app getest. De tool zou ook al mogelijk zijn voor Android-gebruikers. De knop om posts in te plannen vind je rechtsonder naast de 'post'-button. Daar krijg je de mogelijkheid een datum en een uur (13:00, 13:30, 14:00) te selecteren.

Dankzij deze nieuwe feature worden alle creators geholpen om nog makkelijker posts in te plannen binnen jouw LinkedIn-Strategie. Hiervoor heb je dus geen derde partij zoals HubSpot of Hootsuite weer nodig. Wanneer deze tool beschikbaar wordt voor iedereen is nog onbekend.

19 SEPTEMBER

Nieuwe knop op LinkedIn

Bij LinkedIn werken ze in het nieuwsoverzicht aan een nieuwe knop voor jou als creator, gebruiker, ondernemer, etc. Zo wordt het binnenkort mogelijk om een audio-evenement toe te voegen aan jouw LinkedIn-profiel. Momenteel komt de knop net onder de plek te staan waar je een update kunt schrijven. Van daar uit zal je dan een audio-evenement kunnen opzetten.

Eerst en vooral kies je wie de organisator is. Dan ben je dat meestal zelf. Daarna kies je voor een online of een 'op kantoor' event. Wanneer je die keuze hebt gemaakt ga je bepalen of je live gaat op LinkedIn of je een link toevoegt naar een extern platform. Daarna kies je enkel nog de dag en het uur van aanvang & klaar is Kees. Sommige gebruikers hebben de functie al. Ga snel kijken of jij erbij bent.

5 SEPTEMBER

Plan binnenkort LinkedIn-posts in

Zou het? Zou het echt? Jazeker! Binnenkort wordt het mogelijk voor alle gebruikers om LinkedIn-posts rechtstreeks via het platform in te plannen. Hoe? Heel simpel. Bij het maken van een LinkedIn-bericht krijg je onderaan rechts een klokje te zien. Vanaf daar heb je de mogelijkheid om de dag en het uur te gaan selecteren. Tot het moment van publicatie wordt jouw LinkedIn-post dan bewaard binnen het platform.

De vraag vanuit de LinkedIn-community dook de voorbije jaren en maanden al meermaals op. LinkedIn was lang het enige platform waar je niet kon inplannen. Zelfs niet met een externe tool. En daar komt nu verandering in. Wanneer we deze update mogen verwachten, is nog bekend.

29 JUNI

LinkedIn Business Manager komt eraan

LinkedIn is bezig met de uitrol van een vaak aangevraagde tool namelijk een eigen Business Manager, zoals de Meta-apps Facebook & Instagram die ook hebben. Nu is het nog zo dat 1 profiel gelinkt kan zijn aan meerdere bedrijfsprofielen. Als dat écht te veel accounts worden kan dat wel eens verwarrend zijn.

En dat wil LinkedIn oplossen met een Business Manager waarin je die accounts kunt beheren. Of je ook berichten zult kunnen inplannen is nog niet duidelijk. Wanneer deze Business Manager gelanceerd wordt, is ook nog een raadsel.

22 JUNI

Reposten we binnenkort makkelijker posts op LinkedIn?

Het is een update die we niet meteen zagen aankomen. Maar LinkedIn denkt eraan om de Repostknop binnenkort toe te voegen aan het platform. Op die manier kan je berichten waarin je getagd, of helemaal niet getagd bent, makkelijker gaan reposten.

Nu is het zo dat -wanneer je een bericht van een andere pagina of een ander profiel deelt, je dat enkel kunt doen door er een persoonlijke boodschap bij te formuleren. Maar in de toekomst komt er een simpele Repost-knop bij zodat je makkelijk en snel kunt reposten zonder zelf nog een bericht te moeten typen.

Je kan het een beetje vergelijken met Retweets op Twitter. Wanneer deze update officieel gelanceerd wordt, is nog niet bekend.

25 FEBRUARI

LINKEDIN START EIGEN PODCASTNETWERK

We zeiden het een aantal weken geleden al. LinkedIn zet meer en meer in op en audio. Daarom gaan ze op korte termijn een podcastnetwerk uitbouwen. Niet verrassend, de podcastshows zullen voornamelijk gaan en gericht zijn op een zakelijk publiek. Het zal gaan over technologie, mentale gezondheid en human resources.

Het zullen voornamelijk de mensen van het nieuwsteam van LinkedIn zijn die podcasts zullen opnemen en verspreiden via de tool. Daarnaast zullen er ceo’s en oprichters van bedrijven uitgenodigd worden om te komen praten over eigen ervaringen.

10 JANUARI

LINKEDIN TEST AUDIOFORMAT ZOALS OP CLUBHOUSE

Het socialemediaplatform gaat in de Verenigde Staten een functie starten waarmee je audio-events kunt organiseren. Daar komt later ook video bij. Het bedrijf stapt zo mee op de kar van digitale evenementen.

Het idee van digitale of hybride evenementen is in huidige pandemietijden natuurlijk nooit veraf. LinkedIn opent nu in de Verenigde Staten een open béta voor de functie, waarmee je audio-evenementen kunt opzetten zonder daarbij software van derden te hoeven installeren. Dat schrijft techsite TechCrunch. In de functie zit software om gesprekken op te nemen en te modereren. Alvast tijdens de bèta zal de functie gratis zijn.

7 DECEMBER

DE CREATOR MODE VAN LINKEDIN KRIJGT MEER OPTIES

LinkedIn versterkt zijn 'Creator Mode’ met de toevoegingen voor creators. Daarmee krijg je onder andere toegang tot een nieuwe nieuwsbrief-optie voor de makers om te helpen de band met hun publiek te behouden. 

LinkedIn geeft vanaf nu ook alle creators toegang tot de optie ‘LinkedIn Live’. Hierdoor krijg je er als creator nog een manier bij om de betrokkenheid van het publiek op het platform te maximaliseren.

De app zegt dat live video's gemiddeld 7x meer reacties en 24x meer commentaar krijgen dan native video's. Daarom wil het die live-video’s ook extra promoten.

Wanneer deze functies werkelijkheid worden, weet socialmediatoday.com nog niet. Vanaf er meer nieuws is, hoor je het hier eerst.

Ontdek ons online leer-aanbod met de GRATIS DAGPAS

Deel dit bericht op

Lees meer