#SOCIALKOTCAST: HOE EEN EVENEMENTENBEDRIJF DE CORONACRISIS OVERLEEFDE OP SOCIALE MEDIA

In #SocialKotCast slaan we een babbel met een inspirerende organisatie of persoon binnen onze Someflex-community. In aflevering 10 schoof Elke Waterschoot, Marketing en Social Media Manager bij BluePoint Venues en Tech.Lounge voor het computerscherm. Bij BluePoint Venues, 3 business & netwerkcentra en bij Tech.Lounge coworking is sociale media steeds belangrijker geworden, en daar hoort een zekere strategie bij. Reden genoeg dus voor een fijn gesprek.

Bekijk de podcast hier!

BluePoint Venues staat bekend om zijn prachtige ruimtes voor virtuele en live evenementen, vergaderzalen met cateringdienst, en verhuur van kantoren voor elke ondernemer die zijn business een boost wil geven! Tech.Lounge is dan ook nog een zeer mooie aanvulling voor mensen die van coworking houden en dit op een prachtige werkplekken in Antwerpen en Brussel. 

Sociale media is voornamelijk belangrijk om nog meer te werken aan die naamsbekendheid, en het aan het ‘top of mind’ zijn en worden bij hun klanten. Iets waar ze stevig en succesvol op inzetten.

 “VOOR ONS ZIJN ONZE SOCIALE MEDIAKANALEN EEN VERLENGSTUK VAN ONZE WEBSITE. MAAR DAN WEL HEEL ERG PERSOONLIJK. JE LEERT ER DE MENS ACHTER HET BEDRIJF KENNEN”

BluePoint Venues is door de loop der jaren uitgegroeid tot een gevestigde waarde in België wat betreft het verhuren van vergaderruimtes en evenementenlocaties.  Daarbij kan je bij hen ook rekenen op een  a tot z ondersteuning voor het organiseren van evenementen met de daarbij horende audiovisuele technologie. Sociale media speelde en speelt daarin een ontzettend grote rol, zegt Elke: “Voor ons zijn onze sociale mediakanalen een verlengstuk van onze website. Maar dan wel heel erg persoonlijk. Je leert er de mens achter het bedrijf kennen. Dat is voor ons heel belangrijk omdat we die persoonlijke connectie met onze klanten willen behouden. Dat schept vertrouwen, en dat zorgt dan weer voor een langdurige relatie”.

“OMDAT WIJ ZO’N BREDE DOELGROEP HEBBEN IS HET BELANGRIJK VOOR ONS OM OP VERSCHILLENDE KANALEN ACTIEF TE ZIJN MET VERSCHILLENDE SOORTEN CONTENT”

Niet alleen is het belangrijk voor BluePoint Venues & Tech.Lounge om actief te zijn op sociale media. Het is ook van cruciaal belang om de verschillende sociale mediakanalen en hun persoonlijke doelen te onderscheiden van elkaar: “Omdat wij zo’n brede doelgroep hebben, is het belangrijk voor ons om op verschillende kanalen actief te zijn met verschillende soorten content. Dat onderscheid is noodzakelijk, zeker in jaren als 2020 of 2021, in volle Coronacrisis om onze doelgroepen blijvend warm te maken en vast te houden”, aldus Elke Waterschoot.

Check onze agenda vol interessante online opleidingen over sociale media

Tijdens de COVID-pandemie was het ook voor BluePoint snel schakelen. In vergelijking met andere bedrijven in de evenementensector heeft BluePoint unaniem beslist om door te gaan op sociale media en de klanten te blijven informeren en ook entertainen door allerhande zaken te organiseren: “Eerst en vooral moest er heel erg veel bericht worden over de maatregelen die we dienden te treffen om alles veilig te doen verlopen,  maar ook het vertrouwen behouden van de klanten en ze warm maken voor zaken die wel door mochten gaan. En tot slot gaven we bij Tech.Lounge ook heel wat tips & tricks om het coworking gewijs vol te kunnen houden thuis in volle lockdown. En al die inspanningen zijn de moeite waard gebleken. Echt iedereen verlangt naar live evenementen en fysieke ontmoetingen”, zo zegt Elke.

“TIJDENS DE PANDEMIE HEBBEN WE OOK VAN DE GELEGENHEID GEBRUIK GEMAAKT OM AAN REBRANDING TE DOEN WAT BETREFT SOCIAL MEDIA. DAT WAS NODIG, EN DAAR BEN IK DAN OOK HEEL ERG TROTS OP”

De Coronapandemie heeft bij veel bedrijven de creativiteit opgewekt om dezelfde events op een andere manier te kunnen laten doorgaan. Ook BluePoint heeft snel moeten schakelen om ook virtuele evenementen op een professionele manier te kunnen aanbieden aan onze gasten.  Maar niet alleen dat is glansrijk gelukt bij BluePoint Venues. Ook hebben ze aan social media rebranding gedaan: “Tijdens de pandemie hebben we ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om aan online rebranding te doen binnen het bedrijf. Dat was nodig, en daar ben ik dan ook heel erg trots op. Zo heb ik verschillende templates gemaakt die we nu bij elke post gebruiken. Daar kruipt veel werk en tijd in, maar dat heeft geloond. De professionele look heeft voor een boost gezorgd”, aldus Elke.

En die boost heeft zich ook intern doorgezet. Zo is het enthousiasme onder de werknemers ook enorm gestegen om zelf aan de slag te gaan met sociale media. En ook dat scoort op de kanalen.

“MOMENTEEL IS HET ZO DAT WE DE CONTENT OP ONZE VERSCHILLENDE KANALEN PLAATSEN IN EEN IETS ANDERS JASJE” 

Naar de toekomst toe wil Elke met BluePoint Venues en Tech.Lounge nog meer differentiëren in de content die ze brengen op de verschillende kanalen: “Momenteel is het zo dat we de content op onze verschillende kanalen plaatsen in een iets anders jasje. Sommige zaken verschijnen ook wel op Facebook en niet op Instagram en vice versa. Maar daar wil ik mij, als ik eens vijf minuten tijd heb, nog meer in verdiepen om dat nog meer aan te pakken”, zegt de Marketing & Social Media Manager.

Als tip wil Elke nog het volgende met jou meegeven: “Het leven is met vallen en opstaan. Mijn grootste tip? Probeer, en doe. Lukt het niet, so be it en op naar het volgende. Leer uit de sociale media cijfers van jouw kanalen om nog meer te kunnen inspelen op de noden van jouw doelgroep. En blijf vooral authentiek”.

“ONLANGS HEB IK HET LINKEDIN BOOST TRAJECT GEVOLGD, EN HEB ALLES DAT IK DAAR OPSTAK OOK METEEN TOEGEPAST. WAT BLIJKT? JE MERKT ECHT METEEN RESULTAAT”

Ook de loftrompet voor Someflex ontbrak niet tijdens het gesprek tussen Elke en Nadja: “Onlangs heb ik het LinkedIn Boost Traject gevolgd, en heb alles dat ik daar opstak ook meteen toegepast. Wat blijkt? Je merkt echt meteen resultaat. Daarnaast is het snackable aspect van de videolessen heel erg belangrijk en nuttig voor mij. Zo leer ik op korte termijn heel erg veel en heel erg snel. Ik kan het iedereen aanraden”, zo sluit Elke Waterschoot van BluePoint Venues en Tech.Lounge af.

Dankjewel voor het inspirerende gesprek, Elke.

Meer info over BluePoint Venues en Tech.Lounge.
www.bluepoint.be - www.techlounge.be

LEER 1 dag GRATIS over sociale media in SOMEFLEX

Deel dit bericht op

Lees meer