De tijd dat sociale media enkel voor de communicatiedienst is, is voorb

Waarom is het belangrijk om digitaal verder te ontwikkelen? 

De beleidsplannen voor de komende jaren zijn zo goed als rond. 

De kans is groot dat ook jouw gemeente kiest voor een dienstverlening die radicaal digitaal gaat. De burger verwacht anno 2020 niet anders dan dat jouw stad of gemeente mee is met de mogelijkheden van sociale media en zelfs vragen beantwoordt die binnenkomen via sociale media. (VRT: Gemeenten krijgen meer en meer vragen via sociale media)

Wie aan sociale media denkt, denkt snel (alleen) aan de communicatiedienst. 

De tijd dat enkel de communicatiedienst de communicatierol en -verantwoordelijkheid opneemt is voorbij

In een eigentijdse publieksgerichte overheidsorganisatie is communicatie een zaak van elke dienst en medewerker. Veel diensten in gemeenten hebben sociale media nodig om meer en beter hun publiek te bereiken: vrijetijdsdiensten (bibliotheek, sport, cultureel centrum, evenementen…), communicatiedienst, jeugddienst, lokale economie…

Vaak wordt er naar de dienst communicatie gekeken om iets online te plaatsen, terwijl iedereen dit kan, mits goede afspraken natuurlijk. Méér nog, wil je de verschillende kanalen écht laten leven, dan is er nood aan andere én betere content, die ook uit de diensten zelf komt. 

Dit vraagt inspanningen om de hele organisatie communicatief sterker te maken en mee te zijn met de nieuwste mogelijkheden en trends. Daar knelt het schoentje. 
We stellen in de dagdagelijkse praktijk vast:

  • Het algemeen kennispeil over sociale media is zeer laag (dit blijkt uit ons jaarlijks onderzoek).

  • Alleen communicatiemensen krijgen de kans sociale media opleidingen te volgen.

  • Gebrek aan kennis en opleiding zorgt voor het beperkt samenwerken van de diensten en het onderbenutten van de mogelijkheden van sociale media.

  • Moeilijkheden om de sociale media aanpak te verbreden in de organisatie: medewerkers content laten aanleveren, meedenken met de strategie, exploreren van de vele mogelijkheden, etc.

Wat als…. het algemeen kennisniveau van sociale media stijgt?

Als medewerkers uit verschillende diensten mee zijn met al die nieuwe mogelijkheden? 

Zonder lange dure opleidingen te volgen? 

De oplossing is Someflex!

Dat kan! Met de nieuwste manier van sociale media bijleren via snackable videolessen van max. 3 minuten in een overzichtelijke online trainingsbibliotheek. 

Tip: Word als organisatie lid van Someflex en geniet van de Back-to-school-actie: krijg 1 inspiratieworkshop sociale media van 2u gratis (voor alle geïnteresseerde medewerkers), incl. gratis setup van Someflex voor jouw organisatie! 

Wat is Someflex?

Someflex is een online bibliotheek met honderden (+800!) snackable videolessen over sociale media en het maken van creatieve content met gratis apps. 

Snackable, omdat elke les niet meer dan 3 minuten duurt. Op die manier wordt plannen van online lessen heel simpel en krik je het kennisniveau sociale media van jouw lokaal bestuur op;  

  • Iedereen die het wenst binnen jouw gemeente- of stadsdienst krijgt toegang tot Someflex

  • Je volgt lessen waar en wanneer je wil

  • De lessen zijn altijd up-to-date

  • Wekelijks verschijnen er nieuwe lessen

  • Maandelijks zijn er extra online expertsessies inbegrepen

  • Lessen zowel voor beginners als gevorderden

  • Je treedt toe tot een community van experts en krijgt snel antwoord op al jouw vragen

Als lid van VVSG kan je nu genieten van een mooi voordeel (actie geldig tot 30/09/19). 

Word als organisatie lid van Someflex (lees alle info hier: www.someflex.be) en geniet van de Back-to-school-actie: krijg 1 inspiratieworkshop sociale media van 2u gratis (voor alle geïnteresseerde medewerkers), incl. gratis setup van Someflex voor jouw organisatie! 

OF 

Word lid met 1 communicatieverantwoordelijke voor 1 jaar en betaal slechts 11 maanden (1 maand gratis). Actie geldig tot 30/09/19. Je vertoeft in goed gezelschap want tientallen gemeenten zijn al gestart met Someflex in 2019!