Expertsessie

Is sociale media dood in 2026?
10 focuspunten.

Waarom deze sessie volgen?

Het sociale medialandschap verandert voortdurend. Zo hebben mensen  een steeds kortere aandachtsboog. Elke maand komen er nieuwe platformen bij, maar verdwijnen er ook. Bovendien genereert AI  tegenwoordig sneller content dan ooit tevoren.  Hoe val je nog op? Kijken mensen nog naar je content? Of is er sprake van 'content fatigue'?

In deze sessie nemen we een scherpe blik op de toekomst van sociale media. Is het nog de moeite waard om als organisatie tijd en geld te investeren in je aanwezigheid op socials? En zo ja, hoe pak je het dan aan in een wereld vol AI-inhoud?


Wat leer je?

 

  • Hoe zal het sociale medialandschap er in 2026 uitzien.
  • Wat zijn de kansen en valkuilen. Welke rol speelt AI hierin?
  • De impact van 'content fatigue': herkennen, begrijpen en slim mee omgaan.
  • Waarom niet elk kanaal nog zinvol is (en hoe je de juiste kiest).
  • Welke contentstrategieën vandaag werken, ondanks de AI-overvloed.
  • 10 concrete focuspunten om in 2026 nog relevant te zijn op sociale media.







Na de sessie


Weet je precies waar je als organisatie wel en niet op moet inzetten. Je hebt een helder zicht op de AI-trends, maar ook op de menselijke meerwaarde die blijft tellen. Zo voorkom je contentmoeheid en kies je bewust voor zichtbaarheid met impact.

Doelgroep

Deze sessie is bedoeld voor professionals in marketing, communicatie of contentcreatie. Professionals die verantwoordelijk zijn voor de online zichtbaarheid van hun organisatie. Ben jij sociale mediamanager, digitale marketeer, contentcreator of communicatiestrateeg? Dan krijg je in deze sessie heldere inzichten in hoe jij je sociale mediastrategie afstemt op een wereld vol AI-content en ontdek je wat in 2026 nog werkt.




Expert: Matthieu van den Bogaert
 
Duur: 11u00-12u00
 
Datum: 11 december 2025

Waarde: 197€ excl. BTW 

Wil je meedoen aan deze expertsessie?
Goed nieuws: deze is inbegrepen in jouw Someflex-leerpakket!

Kies jouw leerpakket
Expert

Matthieu van den Bogaert

Toen hij jong was, droomde Matthieu van den Bogaert ervan om ontdekkingsreiziger, professionele dinoknuffelaar én Lego-ingenieur te worden. Vele jaren later heeft hij zijn echte passie gevonden als online marketeer, met een sterke focus op social media, content marketing en video producties. Momenteel werkt hij als online marketing expert voor Vlerick Business School.

Matthieu van den Bogaert