HOE SCHRIJF JE STRAFFE TEKSTEN VOOR JOUW SOCIALE MEDIA?

HOE SCHRIJF JE STRAFFE TEKSTEN VOOR JOUW SOCIALE MEDIA?

Goede content maken voor je sociale media omvat heel veel en soms verlies je de caption van je posts wat uit het oog. Maar, de tekst die je onder een visual plaatst is eigenlijk even belangrijk als je graphics! De vraag is nu hoe je die inhoud op een interessante, pakkende manier brengt, want een goede tekst maakt het verschil. 

Er zijn talloze merken die elke dag aandacht eisen van social media gebruikers. Dat doen ze niet enkel door hun fascinerende visuals, maar mede door hun boeiende teksten. Hier zijn enkele tips die je kunnen helpen om een goede caption te schrijven voor je sociale media: 

  • Je tekst is overtuigend

Je moet je publiek weten te overtuigen met interessante inhoud. De lezer moet die inhoud ervaren als een meerwaarde waar ze zelf groei en nieuwe kennis uit kunnen halen. 

Check onze agenda vol interessante online opleidingen over sociale media

  • Trek de aandacht met CTA. 

Je kan werken met CTA of call-to-action. Je wil dat de lezer actie onderneemt, zoals het liken van de post of deelnemen aan een evenement. Probeer te werken met vragen waarmee je jouw volgers uitdaagt of captions die hen aanmoedigt om actie te ondernemen. Let wel op dat je niet gewoon pure reclame begint te maken. Sommige lezers kunnen het gevoel krijgen dat je post een verkoopstunt is waardoor ze afhaken. 

Schrijven voor sociale media

  • Een tekst die bij je onderneming past

Je kent het cheesy citaat wel: “be yourself, everyone else is taken. Die regel geldt ook wanneer je schrijft voor sociale media. Het is belangrijk dat je teksten schrijft die overeenkomen met je merkidentiteit en hoe je jouw merk wenst te portretteren. Zo wil je bijvoorbeeld geen zaken promoten waar je als merk helemaal niet achter staat. 

  • KISS - Keep It Short And Simple 

Op sociale media is het belangrijk dat je op een efficiënte manier gaat communiceren. Je wil geen ellenlange teksten, want mensen willen zo snel mogelijk zo veel mogelijk informatie binnen krijgen. Zeker aangezien sociale media een ‘fast moving platform’ is. Werk met elementen die de aandacht trekken zoals emoji’s en boeiende openingszinnen. Vermijd spelfouten en inhoudelijke fouten, want anders komt je content onprofessioneel over. 

SCHRIJVEN VOOR SOCIALE MEDIA

Ben je benieuwd om meer te leren over schrijven voor sociale media?

You’re in luck, want in de een online expertsessie met Delphine Van Belleghem kunnen jullie hier nog meer over bijleren! Check vlug het programma van deze boeiende online expertsessie! 

LEER 1 dag GRATIS over sociale media in SOMEFLEX

Deel dit bericht op

Lees meer