#SOCIALKOTCAST: HOE DIVONA EEN ONLINE BEGRIP WERD IN DE WERELD VAN DE WESTERSE SPIRITUALITEIT

In de laatste aflevering van het eerste seizoen van de #Socialkotcast spreekt Nadja met Annick Van Damme, Tarot Coach uit Oostende. Annick is sinds maart 2021 actief op Someflex. Ze heeft in die maanden heel wat zaken toegepast rond sociale media en het bouwen van een strategie voor haar eigen bedrijf, Divona. Reden genoeg voor een fijn gesprek.

Bekijk de volledige podcast hier!

Annick heeft zich met haar eigen bedrijf Divona gespecialiseerd in de Westerse spirituele geschiedenis. Zo geeft ze online en offline workshops over tarot aan mensen van het zuiden van Frankrijk tot het noorden van Nederland. Annicks bereik is sinds de corona-uitbraak enorm gestegen, en zo is ze zich meer en meer gaan toespitsen op haar online aanwezigheid. En dat heeft duidelijk geloond.

Check onze agenda vol interessante online opleidingen over sociale media

“SOCIALE MEDIA HEEFT MIJ GEHOLPEN OM MENSEN TE INSPIREREN OVER TAROT”

De interesse om online meer en meer aanwezig te zijn, heeft ervoor gezorgd dat Divona een begrip is geworden binnen de Westerse spirituele geschiedenis: “Dankzij sociale media heb ik ervoor kunnen zorgen dat mensen mijn expertise leerden kennen. Mijn naamsbekendheid is er sterk op vooruit gegaan. En daarnaast heeft het mij ook al vaak geholpen om mensen te kunnen inspireren terwijl ze in eerste instantie toch een ander beeld hadden over tarot”, zo zegt Annick.

Dankzij Someflex heeft Annick geleerd dat alles een groeitraject is, ook het opbouwen van naamsbekendheid en het op de kaart zetten van jouw merk of jouw bedrijf: “Bij het opstarten van een bedrijf heb je vaak hoge verwachtingen. Verwachtingen die al meteen onhaalbaar worden wanneer je eraan begint. En dan besef je dat je stelselmatig zal moeten groeien. Zowel online als offline. Maar het is dankzij Someflex dat ik heb geleerd hoe ik mezelf met de juiste stappen op de kaart kon zetten op sociale media”, aldus Annick.

 “VAN ALLE KANALEN IS INSTAGRAM MIJN FAVORIET. IK SPREEK MIJN DOELGROEP AAN EN KAN ER CREATIEF MIJN EI KWIJT”

De afgelopen tijd heeft Annick zich gefocust op de uitbreiding en uitwerking van haar sociale mediakanalen. Zo is ze actief op Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest: “Van alle kanalen is Instagram mijn favoriet. Het is ook het kanaal waar ik mijn doelgroep weet te bereiken met content die zij leuk vinden, namelijk visuele posts. Daarnaast zorgt Instagram er ook voor dat ik mijn doelgroep weet te verjongen”, zegt Annick trots.

Zo vertelt ze ook dat ze heel hard heeft gewerkt aan het uitbouwen van een strategie, en het bepalen van een doelgroep. Dat heeft enorm geholpen in het online succes, zo zegt Annick: “Vroeger ging ik vaker zonder een bepaald idee een bericht reposten vanop een ander kanaal, of ik deelde iets zonder er iets persoonlijks in te steken. Tot ik besefte dat een strategie cruciaal was om te groeien. En dat die sociale media strategie vandaag de dag zijn vruchten afwerpt, daar ben ik heel erg trots op”.

“VIDEO IS IETS WAAR IK SINDS KORT OP INZET EN IN DE TOEKOMST OOK MEER WIL BETREKKEN OP MIJN KANALEN. DAT KAN ENKEL DOOR TE DOEN!”

Naar de toekomst toe wil Annick voornamelijk meer en meer inzetten op video. Daar is ze sinds een tijdje actief mee bezig, maar dat mag nog altijd wat meer zijn, zegt ze: “Video staat met stip aangeduid om in de toekomst nog meer op in te zetten. Ik ben het sinds kort actief beginnen doen. Ik heb veel tips gekregen vanuit Someflex en mijn dichte kring en heb er zo ook al een bepaalde strategie voor kunnen uitbouwen. Zo neem ik nu een aantal video’s na elkaar op en plan ik ze voor een later moment in om te posten. Het is leuk om te experimenteren met zo’n zaken”.

Daarnaast is Annick ook al een aantal weken aan het broeden op het idee om in de toekomst meer in te zetten op WhatsApp. En sinds een week is ze beginnen adverteren op haar sociale mediakanalen: “Facebook pusht je enorm in de richting van WhatsApp. En dat heeft mijn ogen toch geopend. Ik ben nog aan het nadenken hoe ik dat voor mijn nieuwe kanaal wil inzetten, maar ik kijk ernaar uit om het te doen”, vertelt Annick enthousiast.

“HET EERSTE DAT IK VAN SOMEFLEX HEB GELEERD IS DAT JE MOET ZORGEN DAT JE HERKENBAAR BENT”

Tips geven, uit het leven gegrepen, was voor haar helemaal niet moeilijk aangezien ze een echte sociale media doe-het-zelver is: “Het eerste dat ik van Someflex heb geleerd, is dat je moet zorgen dat je herkenbaar bent. Dat deed ik in het begin niet en daar pluk ik nu wel de vruchten van. Mijn voornaamste tip is dan ook dat je hier absoluut op moet inzetten. Maar daarnaast is het ook zó belangrijk om jouw passie te tonen, zonder de hele tijd te willen verkopen”, zo zegt Annick.

Afrondend wierp Annick ook nog een bloemetje richting Someflex, en hoe het platform haar geholpen heeft om te groeien: “Jullie kennis van zaken is enorm, en dat schept vertrouwen. Daarnaast is dat 1 op 1 advies voor mij ontzettend belangrijk. Jullie kennen mij en mijn kanalen, en dat helpt mij om zelf actiever te zijn in de community”, zo sluit Annick af!

Dankjewel voor het inspirerende gesprek, Annick!

LEER 1 dag GRATIS over sociale media in SOMEFLEX

Deel dit bericht op

Lees meer