#SOCIALKOTCAST: HOE SOCIALE MEDIA DE COMMUNICATIE VAN BOND MOYSON VERBETERT

In #SocialKotCast slaan we een babbel met een inspirerende organisatie of persoon binnen onze Someflex-community. In aflevering 4 schoof Widad Zerrouak van Bond Moyson Oost-/West-Vlaanderen voor het computerscherm. Want ook de socialistische mutualiteit zet fors in op sociale media. Reden genoeg dus voor een fijn gesprek.

Bekijk het volledig interview van deze #SocialKotCast op YouTube. 👇

De socialistische mutualiteit Bond Moyson heeft als voornaamste werkzaamheden: alles wat betreft gezondheidspromotie, terugbetaling van doktersbezoeken en het informeren van de leden. Maar daarnaast zet Bond Moyson Oost-/West-Vlaanderen ook in op haar aanwezigheid op sociale media. Want ook voor hen is het een belangrijk communicatiemiddel, zegt Digital Marketeer Widad Zerrouak.

“SOCIALE MEDIA DIENT VOOR ONS VOORNAMELIJK OM TE INFORMEREN EN TE SENSIBILISEREN.”

In eerste instantie schakelt Bond Moyson sociale media voornamelijk in om te informeren, aldus Widad. “In de eerste plaats gebruiken wij sociale media om onze volgers en leden, maar net zo goed onze niet-volgers en niet-leden, te informeren en te sensibiliseren. Dat doen we niet enkel via organische posts, maar ook via campagnes.” Het is sterk afhankelijk van regio tot regio op welke kanalen het meest wordt ingezet. In Oost-Vlaanderen is Bond Moyson voornamelijk actief op LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter en in mindere mate op YouTube. En in West-Vlaanderen zet men op dezelfde kanalen in afgezien van LinkedIn. “Momenteel worden de twee provincies nog los van elkaar beheerd en dus zijn er wel wat verschillen”, zegt Widad.

Widad is de allereerste Digital Marketeer van Bond Moyson Oost-/West-Vlaanderen. Dat maakt dat ze momenteel volop aan het werken zijn aan een marketingstrategie om in de toekomst doelgerichte content te voorzien op alle kanalen. Toch is Widad er reeds in geslaagd content specifiek voor een bepaald kanaal te maken. “Op LinkedIn posten we voornamelijk HR en Business gerelateerde content, terwijl we op Facebook voornamelijk inzetten op informatie en promotie van bijvoorbeeld webinars die we organiseren. En op Instagram willen we toch vooral een inspiratiebron zijn door middel van foto’s.”

“OP FACEBOOK MERKEN WE DAT DE DOELGROEP HEEL BREED IS. HET WORDT EEN UITDAGING OM IEDEREEN TE BEREIKEN.”

Voorlopig is het dus zo dat er nog niet op specifieke doelgroepen kan ingezet worden. Dat zal in de toekomst enkel verbeteren dankzij de aankomende strategie. “Om jongeren te bereiken, rekenen we nu vooral op de ouders en grootouders die de (klein)kinderen informeren over nieuwigheden waarbij wij kunnen helpen. Op Facebook merken we het hardst dat de doelgroep daar echt heel breed is. Het wordt een interessante uitdaging om iedereen te voorzien van passende en nuttige content”, aldus Widad Zerrouak, Digital Marketeer bij Bond Moyson.

Ontdek onze agenda

“DOOR IEMAND AAN TE NEMEN ALS DIGITAL MARKETEER IS SOCIALE MEDIA GEEN BIJZAAK MEER.”

Widad is terecht trots op het feit dat ze als eerste Digital Marketeer mag werken aan een strategie om de aanwezigheid van Bond Moyson te verbeteren. “Door sociale media niet meer te zien als een bijzaak en te willen groeien, kunnen we in de toekomst veel meer inzetten op analyses, op trends en ontwikkelingen.”

Daarnaast mogen ze bij Bond Moyson Oost-/West-Vlaanderen ook behoorlijk trots zijn op het professionele en vlotte verloop van de online webinars die ze organiseren sinds de uitbraak van COVID-19. Niet bij de pakken blijven zitten en het snel en vooral resultaatgericht heruitvinden van bestaande formats, is zeker een pluim die ze bij Bond Moyson op hun hoed mogen steken.

Naar de toekomst toe wil Widad van Bond Moyson, naast het doelgericht content voorzien over de verschillende provincies heen, samen met haar team aan de slag met verbeterde contactmogelijkheden via diverse kanalen. “Voor ons is het belangrijk om in te spelen op het hier en nu, op de digitale trend van sociale media. Ook wij willen daarin elke dag groeien. Wat we trouwens in Oost-Vlaanderen al doen door continu bereikbaar te zijn via Messenger. We willen de opties bekijken om dit open te trekken naar de andere provincies”, aldus Digital Marketeer Widad Zerrouak.

“DANKZIJ SOMEFLEX HEB IK HEEL WAT HANDIGE TOOLS ONTDEKT WAARVAN IK HET BESTAAN NIET WIST.”

Afsluiten deed Widad met het afsteken van de loftrompet voor Someflex. Haar tip is dan ook om zeker de tools die Someflex in huis heeft, te onderzoeken. Wat kan jou helpen, waar ben jij iets mee en wat wil je zelf bereiken. “Someflex heeft mij geholpen in de stappen die ik met Bond Moyson wil zetten op sociale media. Als extra tip wil ik ook nog graag meegeven dat het mij enorm geholpen heeft om vanuit het perspectief van de klant aan de slag te gaan met het bepalen van de content, de strategie, en alles wat je maar kan bedenken met betrekking tot sociale media.” zo sluit Widad Zerrouak, Digital Marketeer van Bond Moyson, af.

In #SocialKotCast slaan we een babbel met een inspirerende organisatie of persoon binnen onze Someflex-community. In aflevering 4 schoof Widad Zerrouak van Bond Moyson Oost/West-Vlaanderen, voor het computerscherm. Want ook de socialistische mutualiteit zet fors in op sociale media. Reden genoeg dus voor een fijn gesprek.

Dankjewel Widad voor het delen van jouw inspirerende ervaringen en tips!

Ontdek ons online leer-aanbod met de GRATIS DAGPAS

Deel dit bericht op

Lees meer