Hoe maak je een Contentmachine voor Sociale Media

Stel je voor: je zit op een koude herfstdag achter je laptop en je realiseert je dat je genoeg content hebt om je sociale media tot de winter levendig te houden. Klinkt als een droom, toch? Deze droom kan werkelijkheid worden, en wel dankzij Michaël Humblet van Chaomatic. Hij komt binnenkort een sessie geven over het schaalbaar maken van content en het uitbouwen van een contentmachine. En wij voelden hem aan de tand over het verloop van deze expertsessie. Lees hier wat je mag verwachten.

We leven in een paradox: iedereen is druk, maar we willen allemaal een succesvolle sociale mediastrategie. Michaël breekt het ijs met een realistische kijk: "We gaan de problemen per sector aanpakken en oplossen. Geen quick fixes, maar duurzame oplossingen die tijd en geduld vragen." Dus, hoe maak je content schaalbaar? Michaël legt uit: "Schaalbare content is content die je in bulk kunt produceren, maar die toch persoonlijk en relevant blijft voor je doelgroep. Het is het soort content die je op één dag kunt maken en die je vervolgens over een langere periode verspreidt."

En dan komt plots 2023 om de hoek kijken. De digitale wereld verandert razendsnel, er zijn nieuwe platformen en tools die je contentstrategie automatiseren en/of optimaliseren. Denk bijvoorbeeld aan AI-gestuurde contentplanners of geavanceerde analytics, bewerkingstools met AI-integraties, etc. Maar zoals Chaomatic benadrukt, je inhouse kennis is nog steeds goud waard. Of je nu een podcast, een minigids of een video maakt, deze sessie leert je welk formaat het beste bij je doelgroep past en introduceert je enkele efficiënte tools.

We kennen het bovendien allemaal: je begint enthousiast met posten en dan, na twee weken, stopt het. Waarom? Omdat het niet meteen het gewenste effect had. Michaël is daar duidelijk in: "Fouten maken moet, maar leer eruit. Begin opnieuw met een frisse wind." Het is een proces van vallen en opstaan, en dat is oké. Wat niet oké is, is opgeven. "Het duurt 6-8 weken om het vertrouwen van je volger te winnen en nog eens 9 tot 18 maanden om iets te verkopen", benadrukt Michaël.

En nu komt het, wie kan er het meeste baat hebben bij deze sessie?  Wel, of je nu een politieke partij, een ondernemer of een overheidsinstelling bent, als jij je contentstrategie serieus neemt, is deze sessie voor jou. Michaël legt uit: "Waar bij velen de fout ligt, is dat ze verwachten dat ze door één week stevig hun best te doen, alle problemen hebben aangepakt. Maar dan ben je eigenlijk terug bij af."

Je content van vandaag is je inkomen voor de toekomst. Dat is de mantra die Michaël ons meegeeft. En het is een mantra die we serieus moeten nemen als we willen slagen in deze snel veranderende digitale wereld.

Hoe maak je een contentmachine - Michael Humblet
Ben je klaar om je contentstrategie te transformeren? Wil jij het fijne weten over het maken van een contentmachine? Meld je nu aan voor deze niet te missen sessie en maak van jouw content een geoliede machine die klaar is voor 2024!

 

INTERESSE IN MEER ONLINE EXPERTSESSIES?
Ontdek onze agenda

Deel dit bericht op

Lees meer